Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Va faan då

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Va faan då

    Satt och skrev mig lycklig i ett blogginlägg här att det snöade igår men så råkade jag klicka ner sidan…

    Jag var så glad över att det snöade igår, alla kollegor var bistra över det medan jag var skitlycklig för lite snö. Jag log brett som en lycklig lagårdsdörr, men känslan som sen förbyttes i besvikelse när det övergick till regn. Bara kollegorna såg glada ut då. Och sen har det regnat och blåst under dygnets alla timmar.

    Jag skrev också om varför jag kör hoj när det är vinter, snöigt och kallt. För att jag gillar det, och att det dessutom är något helt annat än att köra på en asfalterad väg en sommardag. Eller grusväg med för den delen. Jo, kanske en grusväg med löst underlag liknar snökörning. Och att det förstås är kallt, i fartvinden ännu kallare. Bromssträckan brukar också vara något längre. Faktiskt rätt lång om man kommer i 70 blås.

    Jag skrev också om hur jag längtar till Älvdalen, att vi for ut en morgon när tempen visade -18° C.

    Och att jag hade laddat upp en bild på Husqvarnan från Älvdalen när 7550 Affe och jag körde där. Så jag får ladda upp den igen, nedan ser du Affe i ett av sina rätta element – snökörning i Älvdalen. Här var det bara -10° C på dagen när vi körde mot Mångsbodarna (tror jag att vi körde till).

    Nåja, här är mitt nya inlägg även om jag tappade bort det första som jag tycker var bättre formulerat.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Gillar snön mer än regnet här med , blir så ljust , tyst och fint om den får lägga sig.
    50cm snö och 5- hela vintern vore kanon istället för +2 till-1 och regn och liten storm som det är här i göteborg

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Gillar snön mer än regnet här med , blir så ljust , tyst och fint om den får lägga sig.
    50cm snö och 5- hela vintern vore kanon istället för +2 till-1 och regn och liten storm som det är här i göteborg
    -5°, då slaskar det nog, behöver nog kanske vara lite lägre för att det inte ska töa. Vid -5° saltar de än här i Tokholm.

    För övrigt tycker jag att den här bilden var kul.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Sant att det slaskar sig men får vägarna vara torra så är det ju underbart :-)
    Håller med att bilden var kul

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •