Ja att det är måndag har ju märkts minsann! Började redan på morgonen, bilen varnade för lågt lufttryck. ”Ska jag chansa och bara köra till jobbet, däcken är ju nya så det borde inte vara nåt...”.

Var ju redan lite sen så jag hade behövt åka till jobbet men jag tänkte på förra sommaren när jag sprang på punktering efter punktering, hela fyra stycken på några veckor. Så om jag kör mot jobbet lär nog jag med min vanliga tur bli stående nånstans.

Så jag svängde av mot macken, där stod redan en tjej och fyllde på sina hjul. Efter en lååång stund konstaterar hon att det inte funkar på hennes bil. Noterar att hon försöker fylla på luft med cykelventiler.

- Mm, du får ta rätt slang, den där är för cyklar, sa jag och pekade på andra slangen.

Ytterligare väntan och snart kunde jag kolla mina hjul. Ingen saknade nån luft så nog bara kylan som skapade problemet. Vilken tur! Iväg till jobbet i ett huj och ramlar in 5 min innan arbetsstart.

På jobbet kom kollegan och frågade mig vilka patienter jag ville ha hand om. Själv kände jag ingen och behövde läsa på, kände mig påhoppad med en svår fråga direkt innan jag satt mig in i patienterna men vi löste det hela så allt gick bra. Puh.

Sen kom fikat. Min frukost var kvar hemma.

Dagen flöt på och allt verkade bli ordning på. Äntligen.

Nu ska jag gå hem!