Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kallt men kul ändå

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Kallt men kul ändå

    Tog ut Husqvarnan igår, Affe som den kallas var lite kinkig att få igång. Tror jag stod en kvart och kickade och kickade. Och kickade. Man blev om inte annat varm av sig. Till slut gav Affe upp och hoppade igång som en vild hingst. Äntligen! Var nästan så att jag tänkte ställa Affe i garaget och ta ut Biffen istället. Tror Affe kände mina vibbar och tänkte att jag får inte leka med Biffen, var nog därför Affe skuttade igång.

    Värmen höll i sig hela vägen bort till Rosenhill för en fika. Medan jag fikade dök Piotr upp med en kompis. Jag hade helt missuppfattat hans inlägg på Facebook om söndagsturen men vi redde ut det hela. Nästa gång ska jag dessutom vara bättre klädd för under fikastunden kyldes jag av så när jag hade kört en stund efter fikat frös jag. Affe var visserligen lite kinkig nu också, men till största del var jag för snäll med kickandet. Därför som Affe utövade full kontroll mot mig, jag måste vara mer distinkt med kicken, ta i mer och inte kicka som en annan kyckling.

    Men den där kvarten med allt kickande i början tog ut sin rätt, jag orkade inte kicka igång Affe igen riktigt. Och blir man väldigt varm så orkar man inte fullt ut heller. Det är som ett ordentligt gympapass med en del hämta andan när man blir lite trött.

    Affe skötte sig som den 15-hästars hingst han är. Gladast blev han när jag svängde in på en grusväg, körde med flit i mittsträngen för där var det inte packat utan massa löst underlag och Affe trivdes. Jag med för den delen.

    Bild 1: På väg ut med Affe.
    Bild 2: På Rosenhill för fika.
    Bild 3: Affe i sitt rätta element, i skogen.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Nina den 2018-11-18 klockan 12:50.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Låter kul så tumme upp :-)

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Dags att ta fram de mer varmfodrade handskarna. Det var lite kallt om händerna och främst fingrarna.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Värmehandtag och handtagsskydd så du slipper få vinden på fingrarna är väl inte helt fel på vintern , själv parkerar jag .
    Blivit gammal och ungdomssynderna straffar sig i kylan numera tyvärr :-(

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag har handtagsskydd på Husqvarnan men kör man som jag korkat nog med tunnare handskar i tron att handtagsskydden gör sitt jobb så får man lida. Ibland är knoppen dum så kroppen får lida, hehe.

Liknande ämnen

  1. Blev bra ändå.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-16, 22:37
  2. Kallt kallt och åter kallt
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2012-07-06, 11:31
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 17:07
  4. Intresant kundservice anda
    Av zerokool i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-06, 17:53
  5. Om man ändå hade en kamera i pannan
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 18:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •