Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Vart har alla tagit vägen..?

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Vart har alla tagit vägen..?

    Har haft ett par tre års sabbatsår med både hojkörning och skriverier men i år är jag mer aktiv. Till min stora bedrövelse är det ganska lugnt på de flesta mc-forumen. Vad har hänt?

    Jag har kikat på olika medlemmars konton, många har inte varit aktiva på väldigt länge, inte ens inloggade. Man undrar om nåt har hänt, jag t o m skickade ett privat meddelande till en i augusti, inget svar.

    En medlem vet jag har gått bort, eller två är det nog men alla andra som inte loggat in på länge…

    Var är ni?

  2. #2
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Här! Läser nästan dagligen. Men ämnena triggar inte alltid till kommentarer. Så då skriver jag inget.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Här! Läser nästan dagligen. Men ämnena triggar inte alltid till kommentarer. Så då skriver jag inget.
    Detta gäller även för mig.
    Jan-Olov

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Inne varje dag och kollar på nya inlägg och ibland svarar jag :-)
    Tyvärr finns det mer aktion på olika facebook sidor om mc och det gäller mig med , är medlem i vissa sidor där det mesta gäller mitt hojmärke och det är medlemmar ifrån alla värdens hörn med massor av kunskap mm

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Vart har alla tagit vägen..?

    Jo det förstås. Jag är oxå där, grupperna jag tillhör är Motorcyklistens Fb-sida, Stulna crossar hela Sverige, Stulna fordon, Stulna mc och administrerar ett par tre grupper som Husqvarna Army Motorcycles, Friends of Husqvarna och Triumph Scrambler.

    Jag hittas i de grupperna under namnet Nina Mårtenson, via sökmotorer hittas jag inte, ej heller via Facebooks sökfunktion. Tröttnade på vänförfrågningar från motsatta könet som ville man skulle inleda ett förhållande. Herregud...

    Så är man inte kompis med nån av mina vänner så kan man inte skicka vänförfrågan, antalet förfrågningar sjönk drastiskt direkt.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Tillhör oxo motorcyklistens fb sida med men är nog mindre aktiv där , allt för många oseriösa och för att inte glömma sporthoj sweden ;-)
    Jag håller mig för det mesta ute på kawasaki zrx1100/1200 fb sidan där vi älskar våra zrx :-)
    Tråkit att du skal behöva spärra för fr req bara för att det finns allt för många idioter där ute , allt för många som tror dom kan uppföra sig hur dom vill bara för man är på nätet :-(
    Har förstått vem du var på fb sedan jag sett dina post här ute och på motorcyklistens fb sida , även sätt dig ute på sporthoj.com där jag är och kollar varje dag med .

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Skulle vilja haft en gilla knapp här i forumet som man kan trycka på för att visa sin uppskattning .

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Skulle vilja haft en gilla knapp här i forumet som man kan trycka på för att visa sin uppskattning .


    Jag saknar också en gilla-knapp här.

    Det är värre nu för tiden med suspekta vänförfrågningar tycker jag. Fast jag kan ju hålla mig mer öppen förstås med förfrågningar så fler kan adda mig, är ju bara att klicka nej annars.

    Det brukar komma meddelanden på Messenger, tur man blir tillfrågad om man vill acceptera eller inte. Jag klickar bort alla, vet jag inte vem det är eller ens tillhör samma grupper eller känner mina vänner så blir det oftast nej.

    Gruppen Motorcyklistens Fb-sida tar jag med en nypa salt, en del inlägg är för tokroliga. Andra skrollas förbi.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Jag är ganska ny på forumet. Jag tycker att det är synd att det går på tomgång. Förstår inte riktikg varför man måste bli triggad av ett inlägg för att svara. Om någon t ex. ställer en fråga och man kan lämna ett svar så gör man väl det även om frågan inte är så jäkla upphetsande. Det är ju meningen att vi ska hjälpa varndra. Jag har i flera år varit aktiv på ett volvoforum som heter jagrullar. Där går det med en jäkla fart och jag kan lova att vi sparar många tusenlappar åt varandra.

  10. #10
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Triggar och triggar. Om någon frågar om rassel på en XJ 900, eller om ventilerna på en Virago, eller om A2-behörighet - så har jag ingen uppfattning om dessa ämnen. Alltså inga svar från mig. Att skriva "vet ej" leder ju ingenvart. Så enkelt kan det vara.

    Forumet har ju sådan bredd på frågor och ämnen. Både högt och lågt, nybörjarfrågor blandas med tekniska klurigheter, och då krävs en viss kritisk massa (=tillräckligt många individer) för att få fart. Tillräckligt många som är tekniskt duktiga, tillräckligt många som är nybörjare, tillräckligt många som vill utbyta touringtips. Osv.

    Vissa trådar har historiskt varit lite av "pensionärs-dagis" (Nu kommer jag att få stryk. Förlåt alla seniora medlemmar - förstår att det är hårt att höra ) med småmys om tranor och sådant. Sådant måste kanske också få finnas. Men det blir det ju inget större drag under galoscherna av det....

    Mitt bidrag blir att skriva något där jag har något att tillföra. Alltid något!

Liknande ämnen

  1. Tagit körkort nyligen
    Av Alexador i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-06-15, 11:17
  2. Var tog tråden om hjälmen vägen ... !?
    Av Ankan1 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-11-23, 13:42
  3. Vart tog våren vägen
    Av Chrille i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-18, 23:23
  4. Var tog plusgraderna vägen?
    Av Gibson i forum Off topic
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-02-24, 11:51
  5. Rådjur på vägen
    Av Kleemann i forum Off topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 07:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •