Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Vart har alla tagit vägen..?

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Forumet har ju sådan bredd på frågor och ämnen. Både högt och lågt, nybörjarfrågor blandas med tekniska klurigheter, och då krävs en viss kritisk massa (=tillräckligt många individer) för att få fart. Tillräckligt många som är tekniskt duktiga, tillräckligt många som är nybörjare, tillräckligt många som vill utbyta touringtips. Osv.

    Vissa trådar har historiskt varit lite av "pensionärs-dagis" (Nu kommer jag att få stryk. Förlåt alla seniora medlemmar - förstår att det är hårt att höra ) med småmys om tranor och sådant. Sådant måste kanske också få finnas. Men det blir det ju inget större drag under galoscherna av det....

    Mitt bidrag blir att skriva något där jag har något att tillföra. Alltid något!
    Nejdå, unge man, inte ska du få stryk. Pensionärsdagis med tranor och annat har faktiskt gett ganska mycket i form av resor och kontakt med folk som vill träffas. Låt vara att det mest blivit lite äldre gubbar och även några gummor men det beror väl mest på att tiderna har varit "obekväma" för dom flesta. (=Tidigt på våren) Att det sen blivit en del resor av det under resten av säsongen är naturligt. Hojarna är inte mycket att skriva om - två hjul, ett i var ända och en motor på mitten?

    Snacka om hojar är ju ganska begränsat, kanske bättre att dela med sig om vad man kan göra när man sitter på dom. Målet är oftast inte så viktigt utan det är mera vägen dit och hem som ger upplevelserna, förutom att träffas då förståss.

    Kanske det skulle ge mer till forumet att inrätta medelåldersdagis eller ungdomsdagis?
    Ove

  2. #12
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Jag kände på mig att du skulle reagera! Och kanske Olle också...?

    Men jag tänkte också att "det tål de". Tuffa gossar som inte backar.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Nej, det är kart att man inte ska svara om man inte vet. Men jag menar att frågor om t ex "rassel på en XJ 900, eller om ventilerna på en Virago, eller om A2-behörighet" kanske inte uppfatas som triggande men de är troligen väldigt viktiga att få svar på för de som ställer dem. Om man t ex. precis blivit ägare av en hoj så kan man ha många frågor som kanske känns banala för den vane men ändå är vilktiga att få svar på för den ovane. Det är ju också så att en diskussion kan växa under tiden som den pågår. Jag har inte koll på hur många medlemmar som finns på forumet, men jag är säker på att det finns folk med massor av tekniska kunskaper och erfarenheter som det hade varit jättevärdefullt om de ville dela med sig av dem. Att hjälpa till med att underlätta hojägandet, både ur ekonomiskt och andra perspektiv. Det måste väl vara det som det som är syftet med forumet.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Slopy Visa inlägg
    Jag har inte koll på hur många medlemmar som finns på forumet, men jag är säker på att det finns folk med massor av tekniska kunskaper och erfarenheter som det hade varit jättevärdefullt om de ville dela med sig av dem. Att hjälpa till med att underlätta hojägandet, både ur ekonomiskt och andra perspektiv. Det måste väl vara det som det som är syftet med forumet.
    Håller med - har man svar på tekniska frågor så ska man svara även om man tycker att frågorna är "banala". Att man kör fast i tekniken är inte alls konstigt och då vill man ha hjälp.

    Men forumen har tidigare fungerat som kontaktytor mellan medlemmar som aldrig annars vetat om varandra. Jag själv har hängt med under en massa år och fått kompisar från norr till söder i vårt avlånga land som jag annars aldrig haft en aaaning om. Tyvärr har forumen fått vika ner sig för att folk föredrar typ Facebook och sånt som nog inte fullt ut kan ersätta...
    Ove

  5. #15
    Facebook är mest en faslig massa annonser på allsköns bråte då är forumet roligare med en riktig diskussion med ett givade o tagande.
    Jan-Olov

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Jättebra att detta forum även fungerar som kontaktytor mellan medlemmar. Men som sägs ovan står sig nog forumet slätt mot facebook i det fallet. Forumet kommer nog bäst till sin rätt när det gäller diskussioner kring MC. Där kunde det vara hur nyttigt som helst.

Liknande ämnen

  1. Tagit körkort nyligen
    Av Alexador i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-06-15, 11:17
  2. Var tog tråden om hjälmen vägen ... !?
    Av Ankan1 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-11-23, 13:42
  3. Vart tog våren vägen
    Av Chrille i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-18, 23:23
  4. Var tog plusgraderna vägen?
    Av Gibson i forum Off topic
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-02-24, 11:51
  5. Rådjur på vägen
    Av Kleemann i forum Off topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 07:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •