Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Nya BMW R1250 GS

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Nya BMW R1250 GS

    Så har BMW släppt en ny version av GS-modell, en R1250 GS med lite annorlunda byggd motor. Historien har oftast visat sig redan ha utvecklat olika tekniker som anses vara nytt påfund och moderna idag. Frågan är om denna motor redan kan ha utvecklats för 100 år sen? Nu kommer inte jag på något specifikt (rätt sliten av allt jobbande) men kommer jag på så postar jag exempel här i tråden.

    » Nya boxermotorn på BMW R1250 GS

    Tror inte det finns nån motor ute än med denna konstruktion men grymt bra animerat för att visa hur de tänkt det hela. Såna här filmer gillar jag och det har att göra med att jag inte är nåt läshuvud direkt som kan läsa mig till saker rakt ur en bok, jag lär mig genom att öppna saker och se hur grejerna ser ut och hur de sitter monterade inuti.

    Sen dök en film upp där den provkörs i Tyskland. Det jag främst hängde upp mig på var att killen kör på låg växel i 134 km/tim. Kanske han inte hörde motorn och lådan, kanske han bara var så exalterad att han glömde växla. Alternativt att lika bra att köra på låg växel så man håller sig kvar på vägen. Högre växlar kanske får karln att släppa på spärrarna…


    » Provkörning av R1250 GS

    Konceptet verkar vara att det är en grymt rolig hoj för körning på alla möjliga underlag.
    Kommer bli spännande att se hur den är i händerna på förare och om det blir återkallelser. BMW brukar förknippas med kvalitet så jag tror nog det kommer bli minimalt med återkallelser.
    Senast redigerat av Nina den 2018-10-11 klockan 08:57.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •