Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: ABUS detector eller Oxford Boss?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    47

    ABUS detector eller Oxford Boss?

    Igår kväll på natten så var det tre killar som försökte tjuvkoppla min motorcykel. Arg som jag blev sprang jag ner till hojen och konfrontera de och de spelade dumma och sa " jag trodde det var min kompis hoj vi skulle bara kolla om vår nyckel passade".

    Hur som helst så brydde de sig inte om den redan låsta skivbromslåset ABUS granit sledge. Jag funderar på att köpa ett skivbromslås med larm. Jag undrar vilket som är bra, det väger mellan en Oxford boss skivbromslås med larm eller en ABUS detecto granit 8077.

    Vilket av de är bra?

    http://www.kopenscooter.nu/sv/oxford-boss-skivbromslas-larm-klass-3-godkant.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc &utm_campaign=pricerunner


    http://www.kopenscooter.nu/sv/abus-detecto-8077-skivbromslas-larm.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&ut m_campaign=pricerunner

  2. #2
    Varför inte montera ett riktigt larm som märks, ett lås med larm kan aldrig låta som en siren, finns många att välja på, eller en tracker som talar om var hojen är.
    Jan-Olov

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Varför inte montera ett riktigt larm som märks, ett lås med larm kan aldrig låta som en siren, finns många att välja på, eller en tracker som talar om var hojen är.
    Har du något tips på vilka man kan använda sig av då ? Man måste visst teckna något slags abonnemang för att teckna larm med tracker osv om jag inte har fel?

  4. #4
    Nej jag har inget vettigt tipps, jag avsåg mest som ett alternativ till lås med larm vilket inte jag anser gör stor skilnad. Kolla Clas Ohlsson dom har ett för 800kr kostar 59kr/mån inte så farligt om man bor i utsatt område. Varför inte ringa o kolla med ditt försäkringsbolag kanske larm ger fördelar. Kolla.
    Jan-Olov

Liknande ämnen

  1. Värstingmotorcykel Boss Hoss ZZ4
    Av klaus i forum Custom
    Svar: 393
    Senaste inlägg: 2020-02-08, 20:34
  2. Boss 2008
    Av klaus i forum Min hoj
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-03-26, 03:36
  3. ABUS Granite Detecto
    Av EVK i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-03-24, 20:32
  4. 100 Boss Hoss 25-27/6 2010
    Av klaus i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 06:02
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 14:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •