Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Köpa Virago

  1. #11
    Medlem Lasse Pamdals avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    27
    Hej, satt i samma situation som du för en 8 år sen och kollade in och köpte mej en virago 535, den passade mej bra både i stil och storlek. Men efter första säsongen kändes den för liten och det blev en 1100. Jag är 173cm lång och sitter perfekt på den, kör lätt 25-30 mil utan paus och har aldrig fått några ryggproblem på den. Som du nämner är den väldigt lättkörd. Vissa förändringar har gjorts under åren, men kanske inte så jättestora, men självklart väljer man de senaste årsmodellerna 97-98 som det finns många till salu av, har själv en 98. Har kört den några år nu och har inte haft några större problem med den, den är lätt att meka med själv och det finns ett fantastiskt bra forum för Virago (http://viragotechforum.com/) där finna allt man kan ha problem med. Jag rekommenderar starkt Virago 1100, men som sagt prova den först innan du köper.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Har du kört en tid o ryggen inte pallar så kan du tänka dessa modeller. Lycka till med köpet men testa noga innan du slår till.
    Jo, det ska jag gära i så fall. Tack J-O.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Citat Ursprungligen postat av Lasse Pamdal Visa inlägg
    Hej, satt i samma situation som du för en 8 år sen och kollade in och köpte mej en virago 535, den passade mej bra både i stil och storlek. Men efter första säsongen kändes den för liten och det blev en 1100. Jag är 173cm lång och sitter perfekt på den, kör lätt 25-30 mil utan paus och har aldrig fått några ryggproblem på den. Som du nämner är den väldigt lättkörd. Vissa förändringar har gjorts under åren, men kanske inte så jättestora, men självklart väljer man de senaste årsmodellerna 97-98 som det finns många till salu av, har själv en 98. Har kört den några år nu och har inte haft några större problem med den, den är lätt att meka med själv och det finns ett fantastiskt bra forum för Virago (http://viragotechforum.com/) där finna allt man kan ha problem med. Jag rekommenderar starkt Virago 1100, men som sagt prova den först innan du köper.
    Jo, det blir ju att prova först. Har inte känslan av att du sitter låst på ett ställe och inte kan variera var på sadlen du sitter? Det är ju bra att den är lätt att meka med själv, för jag vill göra så mycket som mäjligt själv.
    Senast redigerat av Slopy den 2018-06-05 klockan 22:46.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Igår blev det äntligen klart . Jag köpte en Virago 1100 1999. En kanonfin hoj som som gått knappt 1 900 mil.

  5. #15
    Grattis o lycka till du har en lättkörd hoj.
    Jan-Olov

Liknande ämnen

  1. yamaha virago 535
    Av nawar i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-07-04, 09:30
  2. Virago 535 93:a
    Av Robertlof i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-07-19, 10:35
  3. Virago som pendlarcykel?
    Av Mohlin i forum Custom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-04-24, 19:48
  4. Skillnaden melllan virago och virago xv??
    Av livewire i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-08-28, 18:08
  5. virago 250
    Av christian3973 i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-18, 05:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •