Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Köpa Virago

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182

    Smile Köpa Virago

    Hej!

    Detta är mitt första inlägg på forumet. Jag är en gubbe som har fått ett återfall och vill börja köra hoj igen. Det var lääänge sedan jag körde. Men suget har kommit tillbaka. Och det är custom som gäller. Jag har läst att Yamaha Virago 1100 är llättkörd och en bra insgegshoj. Därfär är det en Virago 1100 jag planerar att skaffa. Jag undrar om det gjorts några ändringar/förbättringar av betydelse mellan de olika modellåren på Viragon? I de flesta fall är det så att ju senare modell desto bättre. Men det kan ju ha gjorts förättringar av konstruktionen mellan modellåren. Vissa modellår kanske man rent av ska undvika. Sedan skulle jag gärna vilja veta om det finns andra saker på Viragon som man ska vara uppmärksam på.
    Senast redigerat av Slopy den 2018-06-03 klockan 11:02.

  2. #2
    Jag hade en 97a i två år inga mekaniska problem. Bra vrid o kvick i styrning mycket piggare en Dragstar 1100.
    Mitt problem var ryggen man sitter väldigt låst så provkör o känn efter innan köp.
    Förresten jag hade ryggproblem med Dragstaren med, felet är hos mig. Varaderon däremot efter justering passar bra.
    Senast redigerat av Jan-Olov den 2018-06-03 klockan 11:54.
    Jan-Olov

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Jag har läst en gång tidigare att man sitter låst på Viragon, men inte refleterat närmvärt över det. Menar du då att man inte kan kasa ändan framåt och bakåt för att sadlen är för kort? Jag har ju problem med ryggen så nu blir jag tveksam till Viragon. Undrar om Suzuki Intruder 1400 är bättre i det fallet? Eller finns det någon annan custom?

  4. #4
    Du måste testa före köp, ja baken är ganska låst långt fram mot tanken och ger ingen stor möjlighet att ändra sittställning. Att ha fötterna framför kroppen hindra dig att från att svanka riktigt. Intruder 1400 har samma stuk så jag undrar om inte problemet är samma. Försök att tänka på något annat än custom så tror jag att din rygg kommer att må bättre. På Varaderon har jag sänkt hojen 4cm höjt o backar styret vilket gör att jag när ner sitter helt rak, armarna framför mig utan att böja ryggen eller luta mig framåt, rumpan kan jag flytta ganska långt och även bekvämt lägga upp fötterna på bakre fotpinnarna. Men testa före köp så vet du bäst själv, låt kroppen avgöra inte stilen på hojen.
    Jan-Olov

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Sporthoj är inte min grej. Finns det något mellanting där man kan sitta relativ upprätt? Jag är 182 cm lång.

  6. #6
    Kolla typ äventyrshojar. Honda Varadero o Transalp även Africka Twin. Yamaha TDM. Suzuki Vstrom mm.
    Alla fabrikat har en sådan hoj så det finns att välja på men prova och dom är alltid betydligt högre än Custom.
    Jan-Olov

  7. #7
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Kolla typ äventyrshojar. Honda Varadero o Transalp även Africka Twin. Yamaha TDM. Suzuki Vstrom mm.
    Alla fabrikat har en sådan hoj så det finns att välja på men prova och dom är alltid betydligt högre än Custom.
    J-O, jag tycker du glömde BMW 1150 GS som är en fin hoj vid alla tillfällen med god sittkomfort till vettig kostnad i dag.
    Jan

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    J-O, jag tycker du glömde BMW 1150 GS som är en fin hoj vid alla tillfällen med god sittkomfort till vettig kostnad i dag.
    Nej det var bara noggrant utvalda exempel.
    Vist har du rätt GSn är ett vettigt val.
    Jan-Olov

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Jag har kollat på alla de hojar ni föreslår. De är säker bra hojar. Men de är inte min stil.

  10. #10
    Har du kört en tid o ryggen inte pallar så kan du tänka dessa modeller. Lycka till med köpet men testa noga innan du slår till.
    Jan-Olov

Liknande ämnen

  1. yamaha virago 535
    Av nawar i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-07-04, 09:30
  2. Virago 535 93:a
    Av Robertlof i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-07-19, 10:35
  3. Virago som pendlarcykel?
    Av Mohlin i forum Custom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-04-24, 19:48
  4. Skillnaden melllan virago och virago xv??
    Av livewire i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-08-28, 18:08
  5. virago 250
    Av christian3973 i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-18, 05:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •