Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Virago, checklista inför köp

  1. #1

    Virago, checklista inför köp

    Hej! Jag är på vippen att köpa mig en virago (oklart vilket cc, beror på utbud när jag slår till...)

    Har ett gäng frågor:
    1. Anledningen till virago är att jag tidigare bränt runt i Indien på en Royal Enfield bullet electra och har fått för mig att virago (speciellt 535) är den mest likvärdiga hojj man kan få tag på för budgetpeng i Sverige.
    Kan någon bekräfta eller dementera detta? Alltså, hur jämför sig viragon med en Royal Enfield? Ska använda den till långkörningar i låg hastighet, letar efter en billig arbetshäst som är lättmekad med så låg bränsleförbrukning som möjligt.
    Vill ni komma med tips på andra hojar som funkar bättre så är det såklart välkommet

    2. Jag är ganska novis på mekande, trimmade en mt5:a back in the days men har sedan dess hållit fingrarna oljefria..
    Hur är viragon som "mekarskola"? Lätt att få tag på reservdelar? Är reparationshamdböckerna (Haynes och vad det andra märket nu heter) av bra kvalité och räcker dessa för att lära sig pilla hojj hemma?

    3. Tips på saker man bör kolla vid virago köp..
    Har till exempel förstått att den har ett förhållandevis kort intervall mellan ventilkontrollerna (600 mil om jag förstått rätt?)
    Det bör alltså vara nyligen gjort eller ge mig en bra prutningsposition.
    Har ni några idéer på andra punkter man bör kika? Alltså sådant som är svårt/omöjligt att fixa själv för en nybörjare och därmed kan sänka priset..

    Tack på förhand!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    182
    Jag tittar också på Viragon men 1100. Om du kollar på bytbil.se och blocket.se så ser du att det finns en massa Virago 535 till salu för riktigt bra priser. Och många av dem är riktiga lågmilare. Är man på jakt efter en sådan är det bara att vraka och välja. Jag har Hayens verkstadshandbok till bilen och jag tycker att jag har stor hjälp av den. Du kan ladda ner handboken till Viragon från nätet. Det är bara att googla. Gjorde själv det häromdagen.

Liknande ämnen

  1. Inför vintern?
    Av pentti01 i forum Mekhörnan
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2016-10-23, 17:03
  2. Inför 2012
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-02, 14:07
  3. Skillnaden melllan virago och virago xv??
    Av livewire i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-08-28, 18:08
  4. Ny hoj inför 2010?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 184
    Senaste inlägg: 2010-05-05, 15:55
  5. Inför besiktning
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-21, 13:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •