Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 37

Ämne: Vad körde ni för moped?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    Vad körde ni för moped?

    Alla intressen börjar ju någonstans, därför tänkte jag det kunde vara skoj att veta vad ni körde för moped? Om ni körde moped?

    Min första och enda moped var en PUCH Monza, lite lätt trimmad så den gjorde över 50km/h!
    En kompis hade en likadan så vi brukade ha mek-kvällar i garaget, det var tider det!


    Inte min på bilden.

  2. #2
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Vad körde ni för moped?

    Citat Ursprungligen postat av Fredd
    Alla intressen börjar ju någonstans, därför tänkte jag det kunde vara skoj att veta vad ni körde för moped? Om ni körde moped?

    Min första och enda moped var en PUCH Monza, lite lätt trimmad så den gjorde över 50km/h!
    En kompis hade en likadan så vi brukade ha mek-kvällar i garaget, det var tider det!


    Inte min på bilden.
    Jag hade en Crecent compakt -78 med sachs motor, efter trimning så blev den ramsned, tålde inte det.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  3. #3

    SV: Vad körde ni för moped?

    Hehe, en kompis hade en crescent compakt fast några årsmodeller nyare. Skön retrofeeling över dom, sköna att köra också.

    Jag började karriären på en liten italiensk 50cc. En minimoped, påminner lite om småcrossarna som finns nu.
    Bytte upp mig till ett hemmabygge som gjorde 25km/h för att sen går över till en Honda Mt5.
    Den var röd/vit och gjorde 70km/h, jamarcol-ljuddämpare för bättre ljud, då var man tuff!

    Sån här fast vit och röd som sagt..
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  4. #4
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Vad körde ni för moped?

    jag hade farsans gamla monark tills det att jag fyllde 15, då köpte vi en lila och svart dt5:a.

    även om jag bytt märke sedan dess ligger yamaha en fortfarande varmt om hjärtat, minns kriget mellan mt5 och dt5 fortfarande

  5. #5

    SV: Vad körde ni för moped?

    Citat Ursprungligen postat av turbo
    jag hade farsans gamla monark tills det att jag fyllde 15, då köpte vi en lila och svart dt5:a.

    även om jag bytt märke sedan dess ligger yamaha en fortfarande varmt om hjärtat, minns kriget mellan mt5 och dt5 fortfarande
    Min kompis körde dt5:a, vi brukade rejsa längs landsvägarna i stugan
    Vill minnas att yamahan var lättare att trimma, hade större förgasare original osv.

    Jag har kvar Hondan och brukar ta en sväng ibland för kul, det känns inte riktigt lika häftig som när man var 14
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  6. #6

    SV: Vad körde ni för moped?

    Testade moppen sist jag var i stugan, nu när man fått lite perspektiv känns den inte så brutal längre.. men luktar gott gör det iaf
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  7. #7
    Jåke
    Gäst

    SV: Vad körde ni för moped?

    Utan att läsa och kommentera tidigare inlägg i tråden kan jag väl avslöja att Yamaha FS-1 Disc var gammal när jag började köra moppe. Dock var det en sån jag hade, en -74 (första med skivbroms) och den trimmades såklart om än måttligt.

    En stor fördel med de här var ju att om man behöll originalljuddämparen var det nästan ingen som kunde lista ut att den var trimmad. Den kördes såklart med femåenhalva samt öppet (16 mm) insug. Inte världens drag med originalförgasare men den varvade lätt ut i 60 knyck...

    Fick låna en "riktig" förgasare en gång och då gick det att köra om bilar på 90-väg utan annan modifiering från det vanliga trimmet

    Hur cool är man inte som 15-åring när man kör om en Golf med moppen... 8)

  8. #8
    Nilsson
    Gäst

    SV: Vad körde ni för moped?

    jag hade först en cresent compackt , sen en puch florida , och efter det en puch dakota , och de var kanon man skulle haft kvar dem nu

  9. #9

    SV: Vad körde ni för moped?

    Zündapp KS50. Köpte drev och avgassystem, resten "renoverades" själv.. ;D Gjorde väl som bäst 70 knyck med solen i ryggen.

  10. #10
    Jåke
    Gäst

    SV: Vad körde ni för moped?

    Citat Ursprungligen postat av Nilsson
    de var kanon man skulle haft kvar dem nu
    Ja, det hade varit nåt. Köra åttor runt alla dessa EU-skotrar som florerar med en moppe från 70-talet

Liknande ämnen

  1. Vilken hoj körde du först??
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2018-06-04, 13:04
  2. Jag körde idag...
    Av Mc-Bosse i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 11:04
  3. Körde BMW:n
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 10:25
  4. Tur man inte körde hoj i dag
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 13:43
  5. MC körde ifrån Polishelikopter
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 12:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •