Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Shadow 750 eller vulcan 800?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2018
    Ort
    Värmland Kristinehamn
    Inlägg
    13

    Shadow 750 eller vulcan 800?

    Hej kollar efter en första hoj då jag ska skaffa A2.
    Som jag har förstått ska det går att köra honda Shadow 750 samt Kawasaki Vulcan 800 med den behörigheten.

    Men vilka av dessa gillar folk mest?
    Ligger ju lika i pris o dåjag inte kommer kunna provköras dem så hör jag gärna era synpunkter

    Info om mig: 1.75m lång på 77kg. Skulle gärna kunna ha den i några år utan att tröttna plus att den ska vara okej för längre resor.

    Med vänliga hälsningar Emil
    Senast redigerat av Emil Wiklöf den 2018-04-23 klockan 09:15.

  2. #2
    Lås inte fast dig med en glidare, dom är snyggast men inte bäst, kolla lite bredare men framför allt provkör.
    Billigare i inköp men du får också mindre när du tröttnat.
    Jan-Olov

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2018
    Ort
    Värmland Kristinehamn
    Inlägg
    13
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Lås inte fast dig med en glidare, dom är snyggast men inte bäst, kolla lite bredare men framför allt provkör.
    Billigare i inköp men du får också mindre när du tröttnat.
    Ne absolut! Men tänker att de kan vara en kul första hoj speciellt då jag älskar utseendet samt att de ligger inom min budget som är 25k max

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2018
    Ort
    Värmland Kristinehamn
    Inlägg
    13
    Men har svårt att provköra då jag ej har kört mc förut samt ej känner någon i min närhet som kan åka med o provköra :/

    Men har även kollat på Shadow 600 samt Vulcan 500 men då de koatar nästan lika mycket känns det lite som det sämre köpet :/
    Senast redigerat av Emil Wiklöf den 2018-04-23 klockan 12:55.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Naturligtvis väljer du själv men jag tänker som Jan-Olov, prova runt lite med olika typ av hoj.
    Kollade på din profil och såg ordet vandring och tänker direkt på äventyrs/offroadstuk på hojen. Ger mer om man kan fortsätta där asfalten tar slut och se vad som finns längre bort. Då kan man också hitta riktigt bra och billiga hojar som funkar tills du provat runt och så småningom fastnar i rätt "fack".
    Ove

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2018
    Ort
    Värmland Kristinehamn
    Inlägg
    13
    Har faktiskt inte tänkt så mycket på offroad åkning men kan ju va kul att möjligheten som du säger. Antar att glidare inte gillar grusvägar?

    Men hur är adventure bikes när det gäller långresor samt komfort?

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Emil Wiklöf Visa inlägg

    Men hur är adventure bikes när det gäller långresor samt komfort?
    På en glidare kan jag köra ett par mil innan ryggafan går av, men med min gamla DR 650 kan jag köra heldag utan problem. Krämpor förvisso, men det är mitt svar på frågan?
    Ove

  8. #8
    Jag tycker som Ove min rygg gillar inte glidare, att sitta så mycket med fötterna frammför sig och inte kunna byta läge frestar på.
    Jan-Olov

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2018
    Ort
    Värmland Kristinehamn
    Inlägg
    13
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Jag tycker som Ove min rygg gillar inte glidare, att sitta så mycket med fötterna frammför sig och inte kunna byta läge frestar på.

    Tycker bara att det ser mer avslappnat ut med glidare, speciellt de man har fötterna under sig. Sen känns ADV bikes så stora o höga så känns som att de kanske är lite svårare som försts hoj :/

    Men ska absolut kolla mer på dem o jämföra, för även om de inte är liks vackra så har de en del tilltalande saker

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2018
    Ort
    Värmland Kristinehamn
    Inlägg
    13
    Dock offroad delen känns som att de inte blir så mycket. Man får ju väldigt sällan åka i skogen i Sverige samt inte så mycket längre sträckor som är grus, men kanske kan bygga om en för Långfärd

Liknande ämnen

  1. Kawaski Vulcan S Styling
    Av RilleJ i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2020-04-05, 16:07
  2. Kawasaki Vulcan S
    Av Wiseguy i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-02-15, 18:03
  3. Tips ang. Kawasaki EN 500 Vulcan
    Av Ciki i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-10-13, 13:23
  4. Ruta eller inte på Shadow?
    Av MC-Fröken i forum Custom
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-11-06, 09:28
  5. honda vt 1100 shadow eller vtx 1300c?
    Av GarreCarre i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-15, 18:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •