Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: fortkörning - kostnader

  1. #11

    SV: fortkörning - kostnader

    Passfoto på hojen?

  2. #12

    SV: fortkörning - kostnader

    Nä, hjälmen
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  3. #13
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: fortkörning - kostnader

    Det jag menade med att jag inte har råd med böter är för att jag vill hellre lägga dom pengarna på nån av hojarna. Ett nytt batteri till BSA:n t ex…
    MEN, jag har satt målet att komma till 85-årsåldern utan en enda bot eller prick/varning på körkortet och sen har jag ju några körkort jag inte vill ta om, speciellt C-kortet kostar ju en slant att ta. MC-kortet blev dyrare än jag beräknat så jag vill nog ha kvar körkortet framför att bli av med det.

    Jag insåg att jag med åren började köra fortare och fortare. På 80-talet körde man ungefär 10 km över hastighetsbegränsningen, det var lite annat tempo då. I dag ska det vara 30+ över hastighetsbegränsningen, själv hängde jag på tempot och körde minst lika fort. Till vilken nytta? Kom jag fram fortare? Nä, några få minuter tjänade jag, det var allt. Jag slutade stressa och började må bättre, jag kommer hellre fram än inte alls.

Liknande ämnen

  1. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2015-09-12, 15:42
  2. Kostnader för en lätt mc
    Av Azap i forum Street
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-20, 19:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •