Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Kevlar / Dragging Jeans

  1. #1
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351

    Kevlar / Dragging Jeans

    Är helt övertygad om att någon har testat eller kör med Kevlar / Dragging jeans.
    Funderar själv på att skaffa mig detta till den kommande säsongen.
    Är nyfiken på era erfarenheter synpunkter på dessa jeans.

    Ser med spänning fram mot kommentarer angående dessa jeans.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116
    Använder John Doe och är nöjd med dessa.

  3. #3
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Lindstrands kevlar jeans, riktigt sköna och ser bra ut. Använder de när jag åker till jobbet mest.
    -håll bara tyst din fåntratt!!!

  4. #4
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Använder Dragging - svala, sköna och snygga(ser ut som vanliga jeans och känns så också). Det lär nog kännas vid marksyning men förhoppningsvis så sitter de väl ihop iaf. De är ju godkända. Men de är alltså inte fodrade på samma sätt som många andra mc-jeans.

  5. #5
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Bara positiva omdömen än så länge.
    Det börjar närma sig att gå från ord till handling och göra denna investering.

  6. #6
    Hur är det med höft o knäskydd funkar det på jeans? Det är inte helt oviktigt om man går i backen.
    Jan-Olov

  7. #7
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Jag har ett par jeans från Flying Eagle där hela tyget är förstärkt med Cordura (bättre än kevlar enligt säljaren...)
    Tyget är då lite tjockare än vanligt jeanstyg, men hela byxan skyddar mot skrapsår och inte bara där man har kevlarförstärkningar.
    Finns uttag för höft och knäskydd också, men det gör det nog i alla mc-jeans.
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Hur är det med höft o knäskydd funkar det på jeans? Det är inte helt oviktigt om man går i backen.
    Finns sydda fickor på de flesta modeller där man kan stoppa i.

    Citat Ursprungligen postat av swedan Visa inlägg
    Jag har ett par jeans från Flying Eagle där hela tyget är förstärkt med Cordura (bättre än kevlar enligt säljaren...)
    Tyget är då lite tjockare än vanligt jeanstyg, men hela byxan skyddar mot skrapsår och inte bara där man har kevlarförstärkningar.
    Finns uttag för höft och knäskydd också, men det gör det nog i alla mc-jeans.
    Köpte ett par cordura jeans för några år sedan. Fick lämna tillbaka dom då de inte tålde värmen från mitt avgassystem. Råkade man lägga benet mot så smälte det fibrer i jeansen och lämnade fula avtryck på avgassystemet.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Kört med draggin jeans ifrån handelsboden förr några år sedan och dom var helt underbara .

  10. #10
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    verkar som de flesta trivs med sina kevlarjeans, gillar att man upplever dem som något svalare.
    Sen till frågan om skydd, det finns CE godkända knäskydd till de flesta som jag har tittat på. Även ficka för höftkuddar.

    Får läsa på mig lite till om det ska vara kevlar på utsatta ställen eller i hela innerfoder. Cordura verkar också vara någon form av förstärkning i tyget.

Liknande ämnen

  1. MC jeans...
    Av RobbeS i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2016-04-23, 18:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •