Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Köpes: Någon lätt mc?

  1. #11
    Arton år, Stockholm, sporthoj, det är nog jättebilligt att försäkra.
    Jan-Olov

  2. #12
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Arton år, Stockholm, sporthoj, det är nog jättebilligt att försäkra.
    Nu vet jag inte om killen är 18 år, förutsätter att man är 16 år om man ska ta ett A1 kort.
    Försäkring 125 cc bör inte vara överdrivet dyr, alla har samma effekt som max oavsett modell.

  3. #13
    Fel av mig, men faktum kvarstår.
    Jan-Olov

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2018
    Ort
    hälla
    Inlägg
    5
    Tack för alla svar! Jag är 16 och fyller 17 i september så jag kanske ska lyssna på farsan och ha kvar mina mopeder och köra dem tills jag blir 18 och kan ta A2 kortet. Det var fina hojar du visade men lite väl dyra, min budget är max 10k. Får se om det blir någon hoj nu när skotern har skärt sig

  5. #15
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Citat Ursprungligen postat av Gamez312 Visa inlägg
    Tack för alla svar! Jag är 16 och fyller 17 i september så jag kanske ska lyssna på farsan och ha kvar mina mopeder och köra dem tills jag blir 18 och kan ta A2 kortet. Det var fina hojar du visade men lite väl dyra, min budget är max 10k. Får se om det blir någon hoj nu när skotern har skärt sig
    är det hojbudget eller hela budgeten som ska täcka körkort, kläder, skydd och försäkring?
    -håll bara tyst din fåntratt!!!

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av Gamez312 Visa inlägg
    Tack för alla svar! Jag är 16 och fyller 17 i september så jag kanske ska lyssna på farsan och ha kvar mina mopeder och köra dem tills jag blir 18 och kan ta A2 kortet. Det var fina hojar du visade men lite väl dyra, min budget är max 10k. Får se om det blir någon hoj nu när skotern har skärt sig
    Ja, det känns lite bortkastat samt du har chansen att höja din budget och verkligen tänka över var du vill köpa. Stockholm har ju stora möjligheter att kolla på hoj, kanske få med farsan till att kolla.
    Du skall ju inte bara ta kort o köpa hoj utan ha råd att äga den och att köra.
    Jan-Olov

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2018
    Ort
    hälla
    Inlägg
    5
    Budgeten för hojen är 10k. jag har tänkt att köpa hojen först sen vill jag bli lite van vid den innan jag tar a1 kortet. vi har 1 polis i hela kommunen så jag kan liksom hålla mig på byn som med moppen. Jag hittade en cbr 125 på facebook för 18k men det var över min budget Jag kan ju åka till stockholm för att titta på mc men jag vill inte åka längre ner än så.

  8. #18
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Citat Ursprungligen postat av Gamez312 Visa inlägg
    Budgeten för hojen är 10k. jag har tänkt att köpa hojen först sen vill jag bli lite van vid den innan jag tar a1 kortet. vi har 1 polis i hela kommunen så jag kan liksom hålla mig på byn som med moppen. Jag hittade en cbr 125 på facebook för 18k men det var över min budget Jag kan ju åka till stockholm för att titta på mc men jag vill inte åka längre ner än så.

    Aha det är där ribban ligger.
    Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig för jag förespråkar inte olovlig körning.
    -håll bara tyst din fåntratt!!!

Liknande ämnen

  1. någon som sett någon än? (MC-poliser)
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2015-08-11, 17:08
  2. Lätt mc, HJÄLP!
    Av erikholmgren i forum MC-kort
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-06-30, 09:48
  3. Kostnader för en lätt mc
    Av Azap i forum Street
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-20, 19:00
  4. vad kostar lätt mc kort
    Av dalemo i forum MC-kort
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 05:43
  5. Lätt mc på B-kort
    Av whiking i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 15:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •