Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Köpes: Någon lätt mc?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2018
    Ort
    hälla
    Inlägg
    5

    Köpes: Någon lätt mc?

    Tjena! Jag ska snart ta A1 kortet (hoppas jag) så jag är på jakt efter en lätt mc. Hittar nästan inget på nätet så nu frågar jag här. Jag letar efter en 125cc med max 11 kilowatt, helst en sporthoj och helst en Honda, men andra märken duger å! Inget som är längre ner i landet än Stockholm eller högre en Skellefteå tack.

    Tack för svar.

  2. #2
    Köp hellre en ofrodare än en sporthoj som första hoj, du har mycket bättre kontroll när du skall lära dig, om du sitter rakt upp och med benen neråt. Prata med någon du känner med bra erfarenhet så får du nog samma svar.
    Lycka till med lappen.
    Jan-Olov

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2018
    Ort
    hälla
    Inlägg
    5
    Jag kan förstå att en sporthoj inte är bästa första hojen men jag har två trimmade crossmopeder som jag kört nästan varje dag med förra sommarn. Så jag tror att det kommer gå bra... tror jag.
    Senast redigerat av Gamez312 den 2018-02-05 klockan 11:56.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Ja, eller så tänker du lite utanför boxen. Modern fyrtakts 125-kubiks sport på 11 kW/15 hk kan möjligen se häftiga ut på bild men i verkligheten är de inte så mycket vassare än de trimmade moppar du redan kör. Tänker du annorlumda, och utanför ramarna, så frågar du dig: Finns det någon modell, någoi unikt, och fullkomligt exklusivt för en 125:a? Jo, Honda MSX125. Med den kan du stunta, leka, busa och trixa med, tills kompisarna vissnar. Och dessutom garva hela vägen till korvmojen..T o m dina föräldrar lär bli nöjda...

  5. #5
    Hondan ser ju fin ut och hur är det med försäkringspremien, en sporthoj och en ung ålder brukar inte passa bra ihop.
    Jan-Olov

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2018
    Ort
    hälla
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Ja, eller så tänker du lite utanför boxen. Modern fyrtakts 125-kubiks sport på 11 kW/15 hk kan möjligen se häftiga ut på bild men i verkligheten är de inte så mycket vassare än de trimmade moppar du redan kör. Tänker du annorlumda, och utanför ramarna, så frågar du dig: Finns det någon modell, någoi unikt, och fullkomligt exklusivt för en 125:a? Jo, Honda MSX125. Med den kan du stunta, leka, busa och trixa med, tills kompisarna vissnar. Och dessutom garva hela vägen till korvmojen..T o m dina föräldrar lär bli nöjda...
    Jag är 192cm lång, jag kan inte åka på en honda grom. men det skulle se roligt ut!

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Gamez312 Visa inlägg
    Jag är 192cm lång, jag kan inte åka på en honda grom. men det skulle se roligt ut!
    Försök få tag i en Honda 125cc Varadero, så kan du köra överallt, både grus och asfalt.

  8. #8
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Det är väl en cbr 125 som uppfyller dina krav... Men är du 192cm så kommer det säkert ställa till det..
    -håll bara tyst din fåntratt!!!

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av Gamez312 Visa inlägg
    Jag är 192cm lång, jag kan inte åka på en honda grom. men det skulle se roligt ut!

    Ha-ha! Ja, det är allt några centimuttrar för mycket, det...

  10. #10
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av Gamez312 Visa inlägg
    Tjena! Jag ska snart ta A1 kortet (hoppas jag) så jag är på jakt efter en lätt mc. Hittar nästan inget på nätet så nu frågar jag här. Jag letar efter en 125cc med max 11 kilowatt, helst en sporthoj och helst en Honda, men andra märken duger å! Inget som är längre ner i landet än Stockholm eller högre en Skellefteå tack.

    Tack för svar.
    https://www.blocket.se/stockholm/Apr....htm?ca=23&w=3
    https://www.blocket.se/lulea/Aprilia....htm?ca=23&w=3

    Klart pågen ska ha en Aprilia.

Liknande ämnen

  1. någon som sett någon än? (MC-poliser)
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2015-08-11, 17:08
  2. Lätt mc, HJÄLP!
    Av erikholmgren i forum MC-kort
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-06-30, 09:48
  3. Kostnader för en lätt mc
    Av Azap i forum Street
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-20, 19:00
  4. vad kostar lätt mc kort
    Av dalemo i forum MC-kort
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 05:43
  5. Lätt mc på B-kort
    Av whiking i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 15:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •