Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Modifiering av Suzuki VS800

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2018
    Ort
    Farsta
    Inlägg
    2

    Question Modifiering av Suzuki VS800

    Jag har en Intruder VS800 -01 som jag pular lite med men jag har stött på ett litet dilemma och hopas att någon här kan ge mig svar, jag skulle vilja göra om sadeln och i samma veva få bort sissybaren men det verkar inte gå att plocka isär de? Hur gör man? Jag har sett att det finns hojar som de blivit gjort på men finns de kit för sådant eller måste man såga sönder saker, dämpare sitter i samma ram och de hela verkar jävligt krångligt?
    Jag skulle verkligen uppskatta info om detta och väldigt gärna om någon kan berätta mer om vart man kan vända sig i Sthlm eller Uppsala för att kunna göra en sadel som går ihop med linjerna med tanken och sträcker sig upp över bakskärmen.

    Tacksam för all hjälp!
    // Thony

  2. #2
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Jag har googlat runt lite.
    Det verkar som att sissyn sitter mellan skärmen "ramen" som även stötdämparna sitter i.
    Så om du tar bort sissyn så behöver du sätta dit några distanser som fyller ut utrymmet som blir mellan ramen och bakskärmen.
    Hittade en länk till distansrör för just detta.
    http://intruderteam.de/Heckumbau-Ada...VS700-VS600/en
    De säljer även sadlar där som går upp över bakskärmen istället för att vara i två delar.

    Finns även andra sadeltillverkare som har färdiga sadlar, t ex Corbin.
    http://corbin.com/suzuki/volusia800_yg.shtml

    Har inte mycket mer info är så eftersom jag aldrig skruvat med en VS800 eller känner någon som har en sån.
    Lycka till med mekandet.
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2018
    Ort
    Farsta
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av swedan Visa inlägg
    Jag har googlat runt lite.
    Det verkar som att sissyn sitter mellan skärmen "ramen" som även stötdämparna sitter i.
    Så om du tar bort sissyn så behöver du sätta dit några distanser som fyller ut utrymmet som blir mellan ramen och bakskärmen.
    Hittade en länk till distansrör för just detta.
    http://intruderteam.de/Heckumbau-Ada...VS700-VS600/en
    De säljer även sadlar där som går upp över bakskärmen istället för att vara i två delar.

    Finns även andra sadeltillverkare som har färdiga sadlar, t ex Corbin.
    http://corbin.com/suzuki/volusia800_yg.shtml

    Har inte mycket mer info är så eftersom jag aldrig skruvat med en VS800 eller känner någon som har en sån.
    Lycka till med mekandet.
    Tackar! de va lite hjälp, Jag är inte helt på det klara om jag behöver byta hela ramen som sissyn sitter i eller om man ska såga av den, vill gärna kunna återställa det hela till orginal om man får för sig att vilja det i framtiden.

    Men jag hittade en trevlig sadel och vet i vilket fall att det finns kit med distanser att köpa.

  4. #4
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Har inte skruvat med vs800... men jag skulle säga att du ska skruva bort sissyn. Mäta hur mycket distanser du behlver ha. Sedan snacka med någon som har tillgång till en svarv och sticka åt den personen en fikabulle och några mått så är det en tämligen smal sak att fixa skulle jag tro.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    105
    Citat Ursprungligen postat av Twenty2 Visa inlägg
    Har inte skruvat med vs800... men jag skulle säga att du ska skruva bort sissyn. Mäta hur mycket distanser du behlver ha. Sedan snacka med någon som har tillgång till en svarv och sticka åt den personen en fikabulle och några mått så är det en tämligen smal sak att fixa skulle jag tro.
    Kan du hitta en snubbe med svarv som gör fyra distanser för en fika bulle får du tipsa mig så skall jag anställa honom.

Liknande ämnen

  1. Suzuki vs800 startproblem
    Av Otto i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2019-01-27, 19:49
  2. Suzuki GS 750 L 82
    Av GOJ i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-06-17, 20:56
  3. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-08-03, 09:51
  4. Suzuki GS 500
    Av MagnusD i forum Veteran
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-04-16, 06:48
  5. Suzuki RF 600/900
    Av intemartin i forum Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 20:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •