Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Lönt att övningsköra under vintern?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2017
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    1

    Lönt att övningsköra under vintern?

    Hej,

    Jag missade precis min första uppkörning pga nervositet (och matförgiftning). Har tagit många lektioner och kunde båda manöverbanorna precis innan uppkörningen, men blev som så många andra extremt nervös när förarprovskillen kom och tittade.

    Hade inte sovit en blund på natten innan pga matförgiftning men tror faktiskt inte att det var den stora boven. Mycket var också att jag visste att jag inte fick köra upp igen direkt efter (pga vintersäsong) och därför såg uppkörningen som i princip enda chansen - annars var alla pengar investerade i lektionerna borta... vilket de ju är nu då..

    Så, nu medan jag ältar detta till förbannelse så tittar jag ändå lite framåt. Vad jag har hört kan jag först köra upp i April nu och det betyder ju att det är evigheter tills dess.

    Min fråga är: är det lönt att fortsätta att övningsköra nu (har inte råd med mer lektioner, men köra själv på parkering eller hitta ngn privat handledare)? Eller kommer jag ändå att glömma allt innan April?

    (en bifråga är om någon tagit MC kort i Danmark och isåfall om de har öppet året om för förarprov?)

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    3
    Jag sitter i samma båt! Jag tror inte du kommer glömma något alls, det sitter i ryggmärgen �� kör koner och övningskör med handledare och sen kan du känna dig lugn med att du har hela nästa säsong på dig att ta lappen! Vintern kommer gå fort ����

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Om du har möjlighet att köra lite privat eller har en stor parkering att öva på så är det inte fel att köra lite när vädret tillåter det .
    Har haft kortet några år men första turen på våren känner man sig lite mera stel och osäker , kan bero på kylan lite med men känns bättre efter några mil .

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Om du har möjlighet att köra lite privat eller har en stor parkering att öva på så är det inte fel att köra lite när vädret tillåter det .
    Har haft kortet några år men första turen på våren känner man sig lite mera stel och osäker , kan bero på kylan lite med men känns bättre efter några mil .
    Vill säga så här. har du tillgång till någon typ av offroadhoj, så kör så mycket som möjligt på snö och is, så lär du dig att KÖRA hoj. Då klarar du vilken uppkörning som helst sedan. Köp en gammal Dominator eller liknande, som verkligen tål att vurpa med. då kan man ha hur kul som helst. Man kan ju undra hur många hoj åkare som verkligen kan köra hoj utanför asfalten.

Liknande ämnen

  1. Nybörjarhoj för övningsköra m.m
    Av Haider i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-09-12, 19:58
  2. Sökes: någon att övningsköra med!
    Av Ronburgundy i forum MC-kort
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-04-04, 18:34
  3. MC att övningsköra med
    Av DalRot i forum MC-kort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-24, 17:17
  4. Provköra/Övningsköra på parkering?
    Av Notorious Frepps i forum MC-kort
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-09-13, 10:51
  5. övningsköra i grupp?
    Av bandit i forum MC-kort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-06, 09:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •