Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Hjälp Suzuki Bandit 1250 2007

  1. #1

    Hjälp Suzuki Bandit 1250 2007

    Min Bandit har börjat gå konstigt. När jag kör på låga varv går den sämre och sämre varvar jag upp den på tomgång kan jag varva ur den igen men så fort jag släpper gasen börjar den vilja dö utan att den dör om ni förstår (går fortfarande som den ska på tomgång). Om jag startar om motorcykeln samtidigt som jag kör så funkar den igen när jag ska gasa på men blir samma sak efter jag släppt gasen. Har bytt stift olja och luftfilter samt kollat lutningen i tanken lock och slangar. Nån som vet vad detta kan bero på?

    Vill även tilläga att bensinpumpen tjuter ganska högt innefrån tanken låter som ett surrande (siren ljud) och blir högre efter jag varvat upp hojen startar jag om hojen blir den tyst igen !

    Har ej ägt hojen så länge och den gamla ägaren hade endast kört ca 100 mil sedan 2014 så den har stått i ca 2 år, fungerade bra i början sedan har den börjat gå sämre och sämre.

    Tacksam för svar

    Suzuki Bandit gsf 1250 SA 2007

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Kolla så bränslefiltret inte är tätt , om hojen stått länge med gammal bensin blir det mycket gegga tyvärr .
    Kolla trycket på pumpen , möjligen den behöver en ursköljning eller bytas.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Här hittar du service manualen så du kan läsa och kolla hur man gör https://www.manualslib.com/products/...a-3601485.html

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Här hittar du service manualen så du kan läsa och kolla hur man gör https://www.manualslib.com/products/...a-3601485.html
    Får kolla bränslefiltret är ej super tekniskt lagd men har kollat på några you tube videos tack för handboken bra att det finns internet !

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Lite youtube tittande och verktyg kommer man långt med bara man tar det lungt och inte stressar .
    Blir man osäker stannar man och kollar upp lite mera info innan man fortsätter .
    Ett tips är att ta några bilder inför varje steg så man kan kolla hur grejorna satt innan man skruvade isär dom .


    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Lite youtube tittande och verktyg kommer man långt med bara man tar det lungt och inte stressar .
    Blir man osäker stannar man och kollar upp lite mera info innan man fortsätter .
    Ett tips är att ta några bilder inför varje steg så man kan kolla hur grejorna satt innan man skruvade isär dom .


    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk


    Var bränslefiltret och pumpen som var problemet lyckades göra rent med tryckluft och w40 spray, gjorde även rent tanken som såg för jävlig ut såg ut som ett sandtag samt att bensinen var alldeles mörk, skönt för hjärtat att den mår bra nu över vintern får väl gå och starta den nån gång i månaden så det inte kläggar igen igen

    Tack!

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Kul att jag gissade rätt och att du fixade problemet :-)
    Jag kör på 98 oktan för att slippa det , mindre etanol som blir geggig eller vad det nu heter i den .
    Inte bra att bara starta den ibland på vintertid heller för då blir det kondens i motoroljan .
    Måste köras för att bli riktig varm för att få ut kondensen .
    Fyll i lite inspruts rengöring och kör så får du rent resten av systemet förhoppningsvis .


    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Kul att jag gissade rätt och att du fixade problemet :-)
    Jag kör på 98 oktan för att slippa det , mindre etanol som blir geggig eller vad det nu heter i den .
    Inte bra att bara starta den ibland på vintertid heller för då blir det kondens i motoroljan .
    Måste köras för att bli riktig varm för att få ut kondensen .
    Fyll i lite inspruts rengöring och kör så får du rent resten av systemet förhoppningsvis .


    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
    Vad brukar du använda för cleaner?

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Crc , motul eller det som finns där och då typ .
    Vet ej om det funkar men än så länge har det inte förstört nått .
    Provade en sådär dunderflaska 350kr som skulle rensa allt o lite till på en gammal bil där avgaserna luktade skunk.
    Tömde hela flaskan i tanken med ca 30 liter kvar , när jag kört slut på det så kan jag inte säga att avgaserna luktade skunk längre men vanliga avgaser .
    Bilen hade rullar någonstans mellan 30 och 35 tusen mil ..
    Skal testa nått nu som vissa sagt funkar kanonbra .
    www.archoil.se och medlet heter ar6200


    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Crc , motul eller det som finns där och då typ .
    Vet ej om det funkar men än så länge har det inte förstört nått .
    Provade en sådär dunderflaska 350kr som skulle rensa allt o lite till på en gammal bil där avgaserna luktade skunk.
    Tömde hela flaskan i tanken med ca 30 liter kvar , när jag kört slut på det så kan jag inte säga att avgaserna luktade skunk längre men vanliga avgaser .
    Bilen hade rullar någonstans mellan 30 och 35 tusen mil ..
    Skal testa nått nu som vissa sagt funkar kanonbra .
    www.archoil.se och medlet heter ar6200


    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
    Såg avancerat ut får köpa en sån, verkade räcka livet ut för 1 l

Liknande ämnen

  1. Suzuki 1200S Bandit
    Av Den grå i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2020-05-12, 21:23
  2. suzuki bandit 600.års 2002
    Av glasmicke i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2020-05-09, 19:35
  3. Pakethållare och toppbox till Suzuki Bandit
    Av 666_Beast i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-06-15, 21:06
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-05-01, 11:17
  5. Bensintillförsel - Suzuki GSF600 Bandit
    Av Soppan67 i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 07:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •