Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ducati Monster 750 går orent

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2017
    Ort
    Onsala
    Inlägg
    2

    Ducati Monster 750 går orent

    Hej alla likasinnade!

    Jag har under ett bra tag, flera år faktiskt, haft problem med att mitt Monster (750 -99) går lite orent vid jämn gas. Gaspådrag är inga problem, då drar den som den skall.

    Jag har haft den på verkstad där de har synkat förgasarna med klocka, jag har själv bytt tändstift utan att det blir särskilt mycket bättre. Det är fullt körbart, men vid låga varv blir det ganska ryckig körning och man får växla ner ett hack eller två för att det inte skall hacka för mycket.

    Innan jag river förgasarna eller köper nya tändmoduler ville jag kolla om någon annan råkat ut för det här?


    Tack på förhand /Per

  2. #2
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av Pellesnurr Visa inlägg
    Hej alla likasinnade!

    Jag har under ett bra tag, flera år faktiskt, haft problem med att mitt Monster (750 -99) går lite orent vid jämn gas. Gaspådrag är inga problem, då drar den som den skall.

    Jag har haft den på verkstad där de har synkat förgasarna med klocka, jag har själv bytt tändstift utan att det blir särskilt mycket bättre. Det är fullt körbart, men vid låga varv blir det ganska ryckig körning och man får växla ner ett hack eller två för att det inte skall hacka för mycket.

    Innan jag river förgasarna eller köper nya tändmoduler ville jag kolla om någon annan råkat ut för det här?


    Tack på förhand /Per
    Vad jag kommer ihåg från min Ducati låter det helt normalt, de gillar inte lågt varv och hög växel.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2017
    Ort
    Onsala
    Inlägg
    2
    Ah, det kan förklara en del :-) Har bara haft denna Ducati (och inga andra märken heller) så jag har inget att jämföra med.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Pellesnurr Visa inlägg
    Ah, det kan förklara en del :-) Har bara haft denna Ducati (och inga andra märken heller) så jag har inget att jämföra med.
    Som gammal monster-ägare är jag beredd att hålla med, den gillade inte låga varv.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

Liknande ämnen

  1. Honda Shadow 750 går orent.
    Av Helgoson i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-05-01, 16:16
  2. Ducati monster 695 - 2007
    Av Prutten i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-01, 19:54
  3. Ducati Monster malande ljud?
    Av Borken i forum Mekhörnan
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 12:34
  4. Gick orent!
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 14:37
  5. Nya Ducati Monster
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 11:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •