Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: TAG gör din MC-hjälm till en högtalare på ett par sekunder

  1. #1

    TAG gör din MC-hjälm till en högtalare på ett par sekunder

    Jag har testat TAG från Headway, en ”klump” som man limmar fast på en hjälm och som då använder hjälmens skal som om det vore ett högtalarmembran.

    Du kan se videon här om du är intresserad https://youtu.be/PuK2aHpB420

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Inget jag blev imponerad av direkt .

  3. #3
    Hur är ljudet då?

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  4. #4
    Jag gjorde som journalist en test (med en video) av en intressant produkt, TAG "Helmet Loudspeaker" från Headwave.
    Även om den gjorde det jobb den utlovas att göra, att med rimlig kvalitet överför ljud med hjälp av hjälmskalet, har jag bestämt mig för att dra tillbaka videon.

    Mina anledningar är:

    Den är för tung, de nästan 150 grams vikt som den lägger till på en hjälm kan vara farligt för mycket!

    Den är eventuellt olaglig, följer man strikt lagen så förbjuder den dig att ens fästa ett litet klistermärke på din hjälm!

    Den är för bulkig, den sticker ut för mycket vilket kan orsaka problem vid en krasch!

    Den är på tok för dyr för det jobb som den gör!

    Nästan alla hjälmar idag har förberetts för installation av hörlurar/högtalare. Och en interkominstallation är lätt att utföra.

    Om vi jämför den envägskommunikation av ljud som TAG ger dig för 299 euro kan du få en modernt interkom (http://www.gearbest.com/motorcycle-parts/pp_264923.html) för 27 euro (cirka 270 kronor) inklusive fraktkostnad. Och det ger dig så mycket mer, Interkom-kommunikation, Mobiltelefonkommunikation, MC till MC-kommunikation, FM-radio och den kan relativt enkelt flyttas till en annan hjälm.

    Tillverkaren av den andra "hjälmskal"-teknikprodukten som jag nämnde i videon, Buhel, gjorde ett bättre jobb. Mer som en vanlig interkom och de säger att de kommer med en ny produktlansering i slutet av året.
    Jag hoppas på att få testa den lagom till nästa MC-säsong.

Liknande ämnen

  1. Tips på coola kläder och hjälm till custom
    Av Robin86 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-06-11, 14:40
  2. Vänta 20 sekunder!
    Av Jourtjänst i forum Om hojen.nu
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-04-24, 20:59
  3. Visir till Akira-hjälm (WS-10)
    Av beeear i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-06-27, 18:08
  4. Hur en Schuberth-hjälm blir till
    Av Mats Liifv i forum Touring
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 10:26
  5. Ny hjälm
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 12:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •