Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 46

Ämne: Ny här!

  1. #1
    Medlem DonBs avatar
    Reg.datum
    jul 2017
    Ort
    Västerbotten/Västernorrland/ Dorotea / Mjällom.
    Inlägg
    34

    Ny här!

    Hej!
    Jag är ny på forumet och studerar mc för att ta mc kortet, förhoppningsvis i höst.

    Här en bild på min lilla mc, en suzuki dr650r.

    Köpte den för två år sedan och då låg motorn utspridd i tre bananlådor, jag har pysslat med den varje vinter och nu i våras besiktade jag den och det gick bara fint!
    Jag är riktigt stolt över att jag lyckats med det, nu är det bara behörigheten kvar att fixa...

    Den var så ful i lacken och original sadeln var trasig så jag klädde om sadeln och lackade resten i gröna nyanser.

    Det enda besvärande är att kopplingen ligger på, men jag har fått några tips om orsaken. Något jag tänkte undersöka när jag tar semester..

    Önskar er allt gott!
    Don Bohmano
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Kul! Välkommen och lycka till med körkortet.

  3. #3
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Välkommen ! Sicken cool bike , jag gillar egna färgsättningar !!
    Var o en blir salig på sin fason !!

  4. #4
    Medlem DonBs avatar
    Reg.datum
    jul 2017
    Ort
    Västerbotten/Västernorrland/ Dorotea / Mjällom.
    Inlägg
    34

    Smile Tackar!

    Tackar, har precis funnit en handledare så jag kan börja övningsköra!
    och det är alltid trevligt med något eget (udda?)..
    ;-)

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Gbg
    Inlägg
    1
    Hej o hå mr Bohmano lycka till med kortet du får lägga upp en liten film sen när du kör han jag e lite nyfiken på hur den låter


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  6. #6
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av DonB Visa inlägg
    Tackar, det är alltid trevligt med något eget (udda?)..
    ;-)
    Samma säger jag ;
    Var o en blir salig på sin fason !!

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Hoppas du får din behörighet snart. Med den hojen kan du köra mycket och nästan överallt. Framför allt kan du skaffa dig körkunskap som många saknar som bara rullar på asfalten. Om du sedan skaffar dubbdäck så kan du köra på vintern också.
    Många gör ju som så, att de köper en glidare bara för att kompisarna har en sån. Har du kört en offroadare, så vet du snart vad du vill ha i framtiden. Antingen stannar du i äventyrsgenren eller blir en glassare. Sporthoj i all ära, men den är ju väldigt begränsad till asfalten och VAD skall man ha alla hästarna till?? Några sekunder då och då för att skryta lite kanske?
    Finns ju undantag. Träffade en man på en HD långt inne i ingenstans på en jäkligt blöt grusväg. "Detta är ju hojåkning", sa han.

  8. #8
    Medlem DonBs avatar
    Reg.datum
    jul 2017
    Ort
    Västerbotten/Västernorrland/ Dorotea / Mjällom.
    Inlägg
    34

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Samma säger jag ;
    Snygg!

  9. #9
    Medlem DonBs avatar
    Reg.datum
    jul 2017
    Ort
    Västerbotten/Västernorrland/ Dorotea / Mjällom.
    Inlägg
    34

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hoppas du får din behörighet snart. Med den hojen kan du köra mycket och nästan överallt. Framför allt kan du skaffa dig körkunskap som många saknar som bara rullar på asfalten. Om du sedan skaffar dubbdäck så kan du köra på vintern också.
    Många gör ju som så, att de köper en glidare bara för att kompisarna har en sån. Har du kört en offroadare, så vet du snart vad du vill ha i framtiden. Antingen stannar du i äventyrsgenren eller blir en glassare. Sporthoj i all ära, men den är ju väldigt begränsad till asfalten och VAD skall man ha alla hästarna till?? Några sekunder då och då för att skryta lite kanske?
    Finns ju undantag. Träffade en man på en HD långt inne i ingenstans på en jäkligt blöt grusväg. "Detta är ju hojåkning", sa han.
    Ja, jag förstår vad du menar. Den här modellen fungerar ju som sagt både på asfalt och grus och skulle jag fara på näsan så är det ju inte så stor skada... Inte så mycket på hojjen som tar skada iallafall, jämfört med en glidare. I framtiden blir det kanske en ännu äldre maskin, BSA m20 ser ut som ett intressant projekt...
    Dock utanför min plånbok just nu, mc kort först!

    Roligt att höra om någon som kör "glidare" i skogen!

    Må gott!

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av DonB Visa inlägg
    Ja, jag förstår vad du menar. Den här modellen fungerar ju som sagt både på asfalt och grus och skulle jag fara på näsan så är det ju inte så stor skada... Inte så mycket på hojjen som tar skada iallafall, jämfört med en glidare. I framtiden blir det kanske en ännu äldre maskin, BSA m20 ser ut som ett intressant projekt...
    Dock utanför min plånbok just nu, mc kort först!

    Roligt att höra om någon som kör "glidare" i skogen!

    Må gott!
    Som jag sagt tidigare så är det oftastminte hojen som är begränsningen var man kör utan det är en ofta feg förare som inte litar på sig själv. Körde i Norge för flera år sedan med offroadhojar och hade då även sällskap med två med varsina stora och glänsande customhojar. Vi fick jobba ganska bra för att hinna med dem. De var faktiskt mcpoliser. Då fick vi upp ögonen för att det är föraren det hänger på, så man skall inte klaga på hojen och säga att ett ev stenskott kostar för mycket. Vill man bara glassa på asfalten så får man visst göra det, men kalla det inte för att KUNNA köra hoj.
    Ps. en del känner sig liten förnärmade då jag påpekar det.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •