[QUOTE=DonB;109135]ja, det var så jag tänkte-att min hoj är perfekt att lära sig på![/QUOTES
Själv körde jag en Honda Dominator i flera år, ca 12000 mil. Pendlade till jobbet under flera år , året runt. Den är väl ungefär som din hoj. Hade några lite sportigare hojar också, men har fallit tillbaka till Honda Transalp. Kanske inte bäst, men mycket bra på allt.
Ha det så kul.![]()
Nu har jag gjort Nordingrå runt med min handledare, så himla trevligt!
Små krokiga asfalterade vägar och fint väder samt att handledaren har en mycket god lokalkännedom.
Han har berättat en massa historier på varje litet "fiske läger" med sina små sjöbodar där vi stannade och vände.
Jag känner verkligen suget efter kortet nu!!
Ok, upptäckte till min fasa när teoriböcker inköpts och studerats att min dr650 inte är godkänd vid förarprov!
Den har bara 33kw och minikravet fram till slutet på 2018 är minst 40kw, för att sedan bli 50kw.
Jag tänkte att jag kunde söka dispens men svaret jag fick från myndighet var att det inte är någon mening och att fråga kostar 1200:- oavsett resultat. Så jag tänkte att nu skiter jag i kortet och lägger ned, jag har inte ekonomi att köpa eller hyra mc.
Men då. .
Får jag från oväntat håll köpa en gammal mc för i princip ingenting, den behöve naturligtvis kärlek för att rulla igen. Den har stått ute i x antal år.
Det är en Suzuki GS850 från 79.
Bromsar ur funktion, elsystemet lever sitt eget liv, vajrar fastrostade osv...
Men nu efter x antal timmar
Är den redo för besiktning!
Gissa om jag är glad och taggad!
Den har över 50kw..
Jag hade en sådan hoj några år. Med lite lagom grova däck gick det mycket bra att köra grus med den. Den gick mycket lugnt och fint på låga varv, men blev lite ilsken då man varvade. Väldigt stadig och med fin balans. det enda som var lite lurigt, var att tändsystemet med brytarspetsar var lite dåligt, så man fick hålla koll på brytarna, lätta att justera. Kommer ihåg att det var lite knöligt att byta luftfiltret. En mycket trevlig hoj. Kom ihåg bara att kolla oljan i kardan också.![]()