Köpte för mig en ny Mc för några dagar sedan . Efter 2a tankningen tyckte jag att den gick märkbart bättre. Detta upplevde jag bäst på mellan registret.
Ren inbillning?
Utskriftsvy
Köpte för mig en ny Mc för några dagar sedan . Efter 2a tankningen tyckte jag att den gick märkbart bättre. Detta upplevde jag bäst på mellan registret.
Ren inbillning?
Kan väll mycket väl vara så att den behöver en rejäl utsotning om den inte är körd så mycket innan :)
:) Nejdå, ingen inbillning. Jag har själv upplevt samma sak när jag köpt bilar som stått länge pga att ägaren slutat köra och försäljningen av bilen inte blivit av. Lite/mycke STP i soppan kan skynda på processen. Varför? Kanske avlagringar i bränslesystem, kanske ringar som kletat fast i sot, kanske fukt på fel ställen - vad vet jag? Det viktiga är att dom piggar på sig.. :)
Skadar gör det inte och som jag skrev i förra inlägget så kan motorn vakna upp lite fortare om det är på bränsledelen som det är lite segt. Min kära Skoda som jag hade några år behövde några flaskor för att tåla att gå på mellangas utan att rycka men sen var det inga problem förrän jag totalkvaddande fjädringen på den genom att köra på alltför avancerade vägar och mot det hjälpte inte STP. :rolleyes:
(OK! det var en bil men med samma gamla Ottomotor)
förra ägaren kanske körde väldigt lungt och behöver gasas ur lite.Inte bra att fisåka,inte ens med en ny maskin.:cool:.Om jag ska vara ärlig så tror jag inte på nån förtunning som andvänds som SÅKALLADE tillsatser.
Jag har precis kört igång en Suzuki GS1100G som stått i ca 5 år.
Första starten och provturen så gick den knackigt och ryckigt och rök väldigt mycket, nu när den varit igång ca 4-5 ggr så börjar den vakna till och låta som den ska...
Min bil klarade inte bränslet från ett visst bolag. Varje gång när motorn blivit vattna så hostade den och hade sig under en halv minut. Så vi böt bolag för att testa och problemet försvann.
Vi började misstänka bränslet efter att bränslepumparns givit upp i båda bilarna på kort tid någon månad innan bilen började gå konstigt.
/Freddo
Nä, Qstar.
/Freddo
Häll inte i någonting innan du plockat ner förgasare och gjort rent för hand.
Plocka ur munstycken och dra igenom dom med en skalad eltråd el likn.
Putsa som fasen i förgasaren tills allt skit är veck.
Om inte det hjälper så hjälper inte rengöringstillsatser heller. Då har du något annat problem.
Dålig bensin finns det exempel på, men det är inte vanligt förekommande.
STP kan vara ett sätt att lösa problemet utan att behöva skruva. Jag har flera gånger fått motorer som tappat kraft och börjat bluddra att piggna till. Helt oskadligt för motorn så man har inte mer att förlora än vad flaskan kostar och man kan slippa en massa onödigt skruvande. Skulle det vara något annat problem försvinner medlet genom avgasröret på normalt sätt utan att ställa till något. ;)
Kanske inte vid dig men i dom depåer jag lastade vid när jag körde preembil så lastade alla vid samma.Men kanske såg i syne när dom stod bredvid och lastade och vi snackade skit mä varann.:cool:Shell var med på ett hörn med.Bara vissa oljeprodukter gjorde att någon fick flytta till en annan.
STP har en serie med olika vätskor som har olika egenskaper . De har ju oljetillsatser som med ett par burkar fick även den mest skramlande gamla WVmotor att gå mjukt och fint.
Sedan har de förgasarrengörning, spridarrengörning och säkerligen något mera.:):):)