Hej,
Honda kommer att släppa två nya modeller samt nc700 kommer att få en starkare motor. Undrar vad de har för nya modeller på G.
Mvh
hondamannen
Utskriftsvy
Hej,
Honda kommer att släppa två nya modeller samt nc700 kommer att få en starkare motor. Undrar vad de har för nya modeller på G.
Mvh
hondamannen
Förmodligen en ny Panna och Deauville.
En ersättare för pannan är nog ganska troligt då de inte har någonting som motsvarar vad konkurrenterna erbjuder för samma pengar längre, däremot är det väl mindre troligt med en ersättare för Deauville (med kardan!) då den är helt unik på marknaden och man som kund nästan måste vara initierad för att förstå hur förträfflig den är/var.
Men jag skulle inte bli besviken om jag har fel!
Kan det vara dom här? (har inte så bra koll på Hondas modellprogram)
http://powersports.honda.com/2014/grom.aspx
http://www.motorcycledaily.com/2013/...-2014-ctx700s/
Knarr
http://i1108.photobucket.com/albums/...pscef4a608.gif
En ny Panna vore ju dax.Hade ju varit trevligt med en ny och med motor från vfr 1200 som har lite effekt.125hk är ju inte mycket om man jämför med konkurrenterna i segmentet:)
custom modellen av nc700 kommer men utöver den kommer två nya modeller. Jag hoppas att det kommer fler retro hojar från honda.
Ska komma en ny xrv vad jag förstår! Jänkarna hade vist saknat den!:D
Engström det är väl vrid man vill ha på en panna !
Enligt mycket säkra källor kommer det att komma en ny XRV, det susade runt ett koppel av Japaner på årets VCI träff i Tyskland och frågade fotfolket vad de ville ha.
Samma gäng drog sedan till England på XRV träff och minglade.
Enligt obekräftade uppgifter så kommer det bli en förbättrad version av samma V twin block som sitter i Varadero och VTR modellerna vilket betyder en odödlig motor med massor av vrid, varför ändra något som fungerar liksom.
Det kommer att komma en ny Africa Twin, frågan är bara när.
Ryktet säger dock att täcket ska falla på MC Mässan i Milano den 13 November.
http://forumbilder.se/CFHNO/1image.jpg
http://forumbilder.se/CFHNO/2image.jpg
http://forumbilder.se/CFHNO/3image.jpg
Oki visserligen handlar denna tråd om honda men suzuki i Tyskland gav mig igår en broschyr på två nya hojar. VanVan 125, inzuma 250.
Honda måste snackat med fel personer :-) De borde ha snackat med mig så hade jag återupplivat 70 talet.
Hondas Crosscountry 1200 atomatlåda vore nåt för dig Engström
Ärligt talat så gick den väl rätt fint den jag provade och tack och lov med manuell.Har kört vanliga vfr 1200 med auto och bara klonkade och lät,nej tack:)Crosstourer heter den.Kört alla stora äventyrsmaskiner utom Ktm men ska testa till våren.Är nöjd med Explorern men yamahan och Bmw,n är också trevliga:)Guzzin är ointressant men skön motor och Duccen är en sporthoj,men gillar krutet.
http://advrider.com/forums/showthrea...=870803&page=2
Man undrar vad mcvärlden är påväg emot :eek:
Men du är det inte en 1300 i den där maskinen?
Såg nya maskinerna som Honda släppt i sk,ctx familjen.Vem köper en sådan?marknaden är nog knappast stor i detta land.Nya V-strom 1000 såg väl sådär ut.Har väl inget att komma med jämfört med konkurenterna.Nya Gs aventure var tuff och Touratecs rally version ännu tuffare.Sedan får ju Superteneren lite nytt så som farthållare,elektronisk fjädring,fler inställningar på ruta,nytt avgassystem som ska ge ynka 3hk till,och nytt instrument med bla växelindikator.Inte mycket men bra till ha saker.
Engström, vad tror du är anledningen till att nc750sd bara har fått en ökning på 8 hk? Varför ser honda inte till att den hamnar i er6 klassen rent effektmässigt?
Tanken med nc är väl att den skall vara bränslesnål och ha ett shysst vridmoment i det lilla varvtalsområde den arbetar i?
Tror honda försöker introducera motorcykeln som annat än bara en leksak...därav new concept
XT1200Z SuperTenere vikt: 257 kg.
XT1200ZE SuperTenere vikt: 265 kg.
1200GS Adventure vikt: 260 kg.
V-Strom 1000 vikt: 228 kg.
Jag skulle säga att den har endel att komma med. Ca 30 kg närmare bestämt.
Hellre det än 3 hk till dessutom.
Edit: Fast det kanske innebär att den har mindre att komma med? ;)
Kollade lite på bild av nya 700 och slogs då av en tanke. HD kommer ju ut med en liten parkhoj nästa år och tyckte mig ana vissa likheter.:eek::eek:
parkhoj, menar du deras 500 cc hoj?
En parkhoj till. Kick också :)
http://www.bike.se/sites/default/fil...ahasr400_1.jpg
http://www.bike.se/nyheter/klassikern-sr400-i-ny-kostym
Vs, den är jävligt snygg! Synd att jag sedan två år tbx har bekymmer med min höft men med automatisk dekomp kanske det går att kicka igång den hyfsat enkelt.
Vad tror du att prislappen hamnar på?
De har smällt dit världens största kylare på hojen :-)
Visst V-stromen är lättare OCH ful.Superteneren är tung men efter ha kört min som jag hade 3000mil så funderade man ofta vad dom lagt vikten,känns ej.Och jag tänker ju inte bära hojen på ryggen.:)Men vill jag ha en lätt hoj så tar jag hellre Ktm 1190 med en torrvikt på 217 kg och 150hk:D.
Vad man tycker om utseendet är en personlig åsikt, jag nöjer mig med att säga att jag inte tror jag håller med (föredrar nog den framför 1200GS tex), ser dock fram emot att få se den i verkligheten.
Huvida vikten känns eller inte beror också på både hur man kör, och vart man kör.. Desto sämre vägar, desto trevligare med lättare hoj tex.
KTM? Njae, de håller jag mig fortfarande ifrån, litar ännu inte på driftsäkerheten där. Men om du ska ta upp utseendet; Är inte den ändå relativt lik V-Strom'en? Jag tycker det. Ungefär samma design runt framlyktan tex.
Att vara designer måste vara ett litet helsike. På en mc kan man ju bara göra en massa småförändringar och hitta på nya tekniska finesser bara för att kunna sälja.
Om man tar som exempel en Transalp, så har den inte förändrats speciellt mycket sedan slutet på 90-talet tills 2005 tror jag det var, då den nya 700:an kom.
En annan otroligt populär hoj var och är ju fortfarande Hondas Africa Twin. Tyvärr ett avslutat kapitel.:)