Hej!
Efter min vurpa för ett tag sedan så pajade varvräknaren. Nu har jag precis hittat en på Ebay. Från en 82:a men ser precis ut som min både framifrån och bakifrån. Enda skillnaderna är att på min har jag oljetryckslampa och fuel/stop lampa.
På denna jag köpt finns inte dessa kontrollampor men däremot en inbyggd voltmätare. Oljetryckslampan är inga problem för längst upp mellan hastighetsmätare och varvräknare sitter en röd oil-lamp som inte används. Där kan jag ju koppla kabeln för oljetrycket. Fuel/stoplampan får jag fixa med en separat lampa.
Voltmätaren på den nya måste ju gå att koppla in även om jag inte har en voltmätare nu.
Fuel/stop-lampan ja... Den fungerar som så att när det är dags att vrida bensinkranen till RES så tänds lampan. Den andra funktionen är bakvänd enligt mitt tycke. Jag fick kolla i handboken och där står som följer när det gäller denna kontroll av bromsljuset. När man bromsar tänds alltid lampan (vilket faktiskt är ganska irriterande vid mörkerkörning). Om bromsljuset lägger av så tänds fortfarande kontrollampan när man bromsar men blinkar konstant när man inte bromsar.
Hur kunde Kawasaki få får sig att funktionen på detta viset är den optimala? Enligt mitt sätt att se på det så ska lampan tändas om bromsljuset lägger av, annars ska den inte lysa alls.