Om du har samma ljud som i youtube klippet så är det inte kopplingen men start clutchen och då kan det räcka med att dra åt dessa 3 bultar som du ser här
https://www.youtube.com/watch?v=24GEcbOwNsE
För att fixa clutchen för att frikoppla och växla räcker det nog med det jag skrev innan om varmkörning mm , om inte plocka isär och ny olja , låt ligga i oljebad , montera och det funkar nästan garanterad och massor med pengar sparade.
Att den inte frikopplar är antagligen att den gamla oljan torkad mellan lamellerna och skivorna så dom klibbar ihop så då räcker det med vad jag skrev.
Funkar den inte efter detta så skruva upp och mät lamellerna och stålskivorna ifall dom ligger utanför spec.
För att komma åt staget kan man ju lossa ena gaffelbenet så räcker det nog med en bågfil , 15 minuters svettande så borde den vara kapad.
Svårstartad kall , hmm vet inte vad jag skal säga.
Min är samma och det jag vet är att mina lågfartsmunstycken är ett snäppt för stort , startar men går dåligt tills den blir varm , skal byta snart igen , varit för varmt nu för att fixa bara.
Skulle nog vilja ha testad och kört med den en stund och med lite injection clean i tanken för att möjligen få ur lite skit.
Funkar chocken som den skal ?
Bra batteri?
Lyssnade på ditt youtube klipp och jämförde med det du länkade till och din har inte det bankande ljudet så tror du kan vara lugn.