Mycket klokt beslut!
Gillade själv, förr, att känna vinden i ansiktet tills jag åkte i backen med ansiktet före i runt 60 km/h. En gren rakt genom läppen, sår i pannan, sår på hakan, en uppfläkt vänster näsvinge plus en rejäl blödning i näsan. Hade vid tillfället en crossintegral, vad som hänt med en Jet-hjälm tror jag att var och en kan föreställa sig.
Jag såg så jävlig ut när jag kom in på akuten att min fru svimmade när hon fick se mig.
Då hade hon ändå inte sett den öppna fraktur jag hade på högerarmen. Där låg vi sida vid sida och fick syrgas. Plötsligen fick dom två patienter att ta hand om.
Fattade dessbättre aldrig själv, i mitt drogade tillstånd, hur illa läget var. Det slutade i tio veckors sjukskrivning, en femprocentig invaliditet och en lång, mödosam och delvis rejält smärtsam rehabilitering.
Personligen skulle jag inte köra något fordon som går fortare än jag kan cykla, utan riktiga kläder.
Naturligtvis är det upp till var och en hur man väljer att skydda sig vid en eventuell omkullkörning. Jag har gjort
min bedömning, andra gör sin...
Finns lite bilder på länken för den som vill se vad som kan hända i "moppefart".
http://www.nogg.se/photos2.asp?idPho...dHomepage=7211