Om du leder hojen samtidigt, så får ni båda motion:hello::hello::hello:
Utskriftsvy
När hunden är återlämnad får jag nog göra den där resan jag funderat på hela sommaren - en sväng runt sjön. Tänkte att jag skulle ta ett lite vidare spår i Dalsland och köra ner längs Västra Silen och Lelången där jag varit med kanot och båt ett antal gånger. Var jag hamnar sen får väl solen(= min GPS) avgöra. :cool:
Räknar med att det blir krokigt, men eftersom det blir ganska långt på en dag så får det bli på asfalt.
Någon som vill åka med hela rundan eller en bit?
Det var den ni åkte för några år sedan. Nu är tyvärr vägen renoverad till i mitt tycke till det sämre. Körde den i våras tillsammans med Rolf M och då¨var det en massa lösgrus på asfalten. Den går mellan Ed och färjan.
Finns en annan väg som har fått ny beläggning. Det är från Svensbyn i Sillerud och söderut.
Helt otroligt fin om man törs gasa på i alla böjar. Något för plastraketer oxå.
Du får väl höra av dig då du nalkas, så får vi se om jag har tid att följa med.:):)
:) Tror knappast den är sämre än vad den var då. Jösses vilka fåror som kan plöjas av en 1200GS i grovt krossgrus där asfalten var borttagen med början på ett krön! Sedan upprepade sig grussträckorna ända fram till färjan.
Tydligen en del som ska göras här och som jag kommer att vara inblandad i, men typ 17/9 och framåt hoppas jag på en dag med VÄDER. :adore::adore::adore:
En del av de bästa kurvorna har tagits bort och rätats då vi åkte i somras, men jag tror inte vägen är riktigt färdig än.
Finns ytterligare en väg som blivit jättefin och det är vägen mellan Dals Långed söderut mot Mellerud. Den är kan man säga, en parallellväg till Brudfjällsvägen ner till Håverud, men den har bättre beläggning och är inte lika krokig och kuperad, men mycket trevlig om man hinner titta lite på omgivningarna.:):):)
Jag gillar Dalsland, goa vägar vacker natur.
:) Vankade omkring i Mariestad idag där Speed Art Design pågår i dagarna 2. Massor att titta på men mest bilar. Lite hoj fanns också, en del tävlings- och en del byggen, men mest bilar, bilar och mera bilar. Flyguppvisning med en Gripen (tror jag), men dom häftigaste flyguppvisningarna gjorde en kille med RC-plan. Herrejössesåduminskapare vilka serier av manövrer han gjorde i ett tempo som bara verkade omöjligt. :eek:
I morgon ska jag köra och vara med vid överlämningen av SMC-flaggan som kommer från Värmland vid 12-tiden i flaggstafetten riket runt inför 50-årsfirandet.
Vi hade GS träff hos oss i helgen, det va så jäkla kul att jag vill till Norges GS träff nästa helg.
:p Ptrtvifitusan! ! ! Nu har jag gjort bort mig - igen. Jag har handlat fäsklägg från en sån där j-a storproducent där det bara gäller att ösa ut kvantiteter. Det var extrapris på ICA och snålahusmorsreflexen gjorde att jag tog en lägg. Hmm? -blodigt i paketet trots att det är rimmat? Sköljer av och sen ner i grytan med lagerblad lök och peppar och kokar tills benet släpper så där lagom. Potatemos eftersom det är vardag(rotmos så blir det helgdag när som helst i veckan).
Fiskar upp bitarna ur grytan och konstaterar att läggen är skäggig(!) (= illa dåligt skållad) Skär ned den från benet och kan då konstatera att den inte är ordentligt rimmad, köttet är grått någon cm in och ända in till benet och smakar inte alls salt. Dessutom kom det en eftersmak som inte kändes bra så det var nog inte bara skägget som var kvar....
Bara att kasta köttet och kokspadet och ta lärdom! Tillbaks till den lokale handlaren och bra gårdsbutiker som tar ansvar för sina varor. :love:
:thumpdown: Så är det... :) Men!!! Om du har vägarna förbi Tiveds Handel, eller kanske bara Finnerödja som säljer deras rökta varor så kan du hitta äkta vara. Även i Lugnås finns det riktiga grejjer. Och Lurstaskinkan om du är på E20 förbi Lyrestad. Visst finns det dom som INTE fuskar, men det är som på MC-kvalitetstillbehörsshopen eller Biltema: Man får se upp med vad man handlar annars blir man blåst :p
:confused: Körigt idag!! Skördefest i norra Skaraborg hela helgen.
Samtidigt som jag försökte fixa till soppor så hade vi lilla barnbarnet på besök tillsammans med föräldrar varav fadren dessutom har födelsedag idag. Lite svårt att organisera jobbet så att säga! Fick minska från 4 till 3 olika soppor för jag orkade helt enkelt inte att få ordning på det hela.
Alla soppa gick åt så att de sista för dagen fick snabbvärmt ur min privata frys. Jösses va folk kan äta!! :eating:
I morgon är det pajer som gäller och i dessa tar jag ingen del. MotoGP gäller - hoppas det regnar så jag inte får lust att gå ut. :flute:
:) Dagen började med skarpskjutning på pappälg och jag klarade lagets krav. Bössan sa PANG! som den skulle och pappälgen fick sina hål så nu är det avklarat.
Skördefesten är i stort sett över och molnen står på parad för att släppa ifrån sig sina lass. Hoppas att det blir några fina dagar igen för jag har en vända runt sjön som jag tänkt mig, och så vill jag gärna köra med Olle i Värmland igen 4-5/10 som fysträning inför älgjakten.
I kväll blir det lugnt, ska nog tända en brasa och tomglo lite i burken och ringa några samtal. Sen blir det tidig nattning... :sleep:
I går va det utflykt med Pia på smålänska grusvägar. Vi kom till Hamburg mitt i ingenstans. Vackert å tyst, vi tog liten rast å lyssnade på ljudet när kossorna bajsade.
:hmmmm2: Nu är det nog dags för en sväng runt sjön (Vänern) Tänkte ta vänstervarv den här gången. Funderar bara på vädret, vill ha hyfsat för jag ser inte charmen med att ånga fram med visiret fullt av vattendroppar. Nån som vill hänga på i så fall? Siktar på att köra Lördag - Söndag.
Den däringa sjön Vänern ligger långt bort från ära å redlighet så jag följer inte med dig. Nästa gång du kommer till småland kan vi köra till Hamburg äta äggmacka å lyss till den ko som sket.
På a) svarar jag: Synd att den ligger så långt bort, jag tycker förståss den ligger nära men jag kör ju Japanskt. ;) :DCitat:
Ursprungligen postat av räven;84051 a)
På b) svarar jag: Kommer gärna, men inte i närheten av älgjakten.. Gillar såna där pastorala idyller. :cool:
Över förorterna Tvillinggrindarna,Kråksjö å Tjockeboda kan man nog sinka sig en 1 timma Olle. Dunkelbier dricker man direkt från skogtjärnen.