Ursprungligen postat av
Ove
:D Käre engström67! Att köra lastbil på väg är faktiskt ingen större konst. Det är numera som att köra personbil, bara större. Det finns servo och diverse automatik som underlättar så att egentligen är det bara att styra med lätt hand och anpassa sig till trafiken. En del klarar det, andra upplever det som en kamp.
Då kommer säkert detta med att backa med släp upp. Kan väl varenda en som är född bonnunge och då med traktor och vagn vilket är långt knepigare än att göra det med lastbil.
Att leverera är väl uppgiften för alla transportfordon - material till byggen och industrier, varor till affärer, pizza till kunder o.s.v. Normalt alltså.
Jag vill inte förringa din insats för näringslivet men att du är allra bäst på allt och ska höjas till skyarna ställer jag mig tvivlande till. :hmmmm2:
Jodå jag har kört lastbil själv. Längesen visserligen och jag har inte dom bokstäverna i kortet - valde själv att inte ta med dom när nuvarande kort kom för kanske 30 år sedan.
Då fanns det inte ens servo på alla bilar och växla fick man göra med en spak som gick direkt ner i lådan. Bromsarna var som dom fortfarande är - opålitliga så hålla avstånd gällde om man ville köra säkert. ;)