Gör som jag . Skit i vädret och bara kör!!!!!:rock::rock::rock:
Utskriftsvy
:D På den tiden vi seglade och skulle ut en vecka eller så gick vi gärna ut i pissåskitväder för då blev det säkert bara bättre. Nu när jag ska ut med MC över dagen vill jag ha fint när jag kör iväg så får jag ta det som kommer på hemväg istället. Lite vekt men sån är jag. ;)
Jag väntar nog in hyfsat väder. En dag som denna finns det ändå saker att slänga tid på.
I morgon ca 10-15 grader och förmodligen en del sol. Får bli en tur då.
//Håkan
Jodu.. Jag har sett den. Kolla på SMHI ang. i morgon em.
Jag får komma ihåg att åka åt ost..
YR.no undviker jag kategoriskt numera. Dom var bättre förr.
//Håkan
Jag brukar kolla på www.pent.no Vet inte om den är bättre, men jag brukar använda den sidan vid planeringen av åkningarna i Norge.
Funkar även i Sverige.:):)
Intressant. Skall kolla upp den.
:rolleyes: I morse tittade SOLEN fram mellan molen. Inget regn men lite fuktigt i luften. Snabbt beslut: Hojen innan regnet kommer Eftersom solen fanns lågt i sydost blev det norrut. När jag var vid Otterbäcken råkade jag titta på himlen och min tur som var tänkt runt Skagern blev avkortad och jag styrde mot Hova -> Gårdjö. Hem till Buster och blir fägnad med fm. kaffe och bulle. Medan jag är där kommer ett lätt regn så jag drar hemåt igen. Får lera på skor och hoj borttvättat och det var ju bra. Mindre bra att jag fick hålla till på dom raka vägarna så visiret blåste rent.
Hemma igen sätter jag deg på jäsning och vad händer? Solen tittar fram igen men det var bara att fortsätta. Nu har jag iallafall bröd för några veckor framåt. :cool:
Solen är ju numera en bristvara, så man bör ju passa på när den syns. Därför borde alla människor ta hänsyn till mcåkarnas behov av fin åkning och därför låta dem vara lediga då.
Kollade lite om Melantonin. Vet inte vad du och försäljerskan pratade om när det gäller preparatet och dess bieffekter. Talade hon om att det är förbjudet i flera länder?
I vilket fall som helst så har det en insomningseffekt, som gör det olämpligt för mcförare också.:eek::eek:
Britt Sommer,är på väg till södra Sverige. Välkommen
:) Japp! Om alla vore lediga när solen skiner och jobbade när det regnar så vore alla arbetslösas problem lösta. Kanske ett tips till arbetsmarknadsministern. ;)
Ett problem för gamla gubbar är ju att medan resten av kroppen sover är njurarna fortfarande vakna. Om man inte vaknar när det är dags får man väl sova med blöjor. :p
Den där hälsoskojarbranchen gör mig så förbannad, men eftersom det finns stora pengar att hämta kommer det allltid finnas folk som skor sig på andras oro eller hopp om bättrig. :mad:
Det första jag blev varse och medveten om var när varenda reumatiker på 70-talet hade en rund kopparplatta i ena skon och en zinkplatta i den andra. Dom kostade en del och var garanterat verkningslösa men billiga i tillverkning och distribution. :rolleyes:
Visst kan det vara problem om inte allt är synkroniserat.
En man var till doktorn för han hade problem. Jaha, sa doktorn, beskriv det hela för mig.
Klockan sex , så skiter jag och klockan halv sju pinkar jag. Jaha , sa doktorn det är väl ok, men...
Jo, men, sa mannen , jag vaknar först klockan sju.......:hmmmm2::eek:
I dag em var jag ute på en fin hösttur upp mot Arvika. Nån liten regnskur bara, annars så sken solen.
Tänkte köra till Öland å sola mig i morgon
:) Hoppas att OSS inkluderar mig? :adore:
Roade mig en timma med att titta på Gotland Grand National -11 på youtube. Om man tänker bort en massa hojar och tävling och sånt - vilken mysig väg! Vore kul, om det vore möjligt, att åka över, ev. hänga av väskorna och bara köra rundan ett par varv. Ingen hets utan bara god styrfart. Det är såna vägar jag gärna söker mig till men det är hopplöst att hitta en så lång runda. :cool:
Britt lovade stanna över helgen. +15 på Öland i dag. Offroad i trollskogen utan turister. Underbara vattensamlingar på grusvägen utmed kusten.
Härliga höstdagar på Öland som är nästan helt höststängt när det gäller service. Efter mycket letande hittade vi några sängar å ett mål mat. Norra Öland verkar helt igenbommat. Käns som vi har ön för oss själva.
:)
Kan man få be väderprofeten om at skicka lite bättere väder til Bohuslän:o Her har det regnat hela weckan:mad: Please Jan:cool:
:rock: Äntligen något vettigt som blivit gjort - Jag har tillsammans med en granne landsatt ekorna och rustat dom för vinter. En del trädgårdsmöbler har hamnat i vinteride också så blir det nu fina dagar så finns det inte några såna hinder för att köra iväg en sväng.
Finns lite hopp om väder i morgon. :adore:
:hmmmm2: Verkar så, men smålänningar vill ju inte gärna släppa ifrån sig något gratis. Kan vi prova med ev. muta? ;)
Morgon/förmiddagsturen startade i +3 och det verkade som det var kallare ute på vägen än på mitt fönster för efter 4-5 mil frös jag ordentligt om fingrarna, ja faktiskt om hela kroppen. Jag hade rustat för ev. regn istället för kyla så jag var inte helt rätt klädd. Skönt var det ändå, frisk luft har ju ingen dött av. Dör gör man av lunginflammationen man drar på sig. :p
Skall försöka ta en tur i Norge ett par dagar. Försöker komma iväg påfredag, för vädret verkar vara " LOVANDE ":rock::rock:
Finns det någon, som törs hänga på ??:eek::eek:
Hädu! Upptäckte så sent som igår att jag inte är rustad för långfärd när jag fick ta värmepaus mitt på rundan. Dom sista milen fick jag dra järnet för det var faktiskt behagligare än att köra sakta. Framför allt slapp jag vara ute i kylan så länge. :eek:
:hmmmm2: In och värma sig en timma var 5;e mil? Hur många dagar tar det att alls komma till Norge? :o
Käns som om Britt lämnat mig, kalla nordliga vindar å ingen sol.
Jag struntar i att beklaga mig över vädret, som man ändå inte kan göra något åt. Lägger i stället på dubbdäcken, tar på ett par extra långkalsonger och drar till Norska fjällen ett par dagar. :):) :beer::beer:
:mad: Planer för Morgondagen: Ta på gröna jaktkostymen + ev. integralhjälm och tjocka handskar efter att ha tänt i spisen och sen gå ut och hämta tidningen i lådan. Därefter in och elda vidare och dricka varmt kaffe.
Nästa utevistelse blir till vedskjulet för att hämta mera ved vilket kan upprepas en gång eller två under dagen.
Det blåser nämligen hornstorm och det är svinkallt ute! :mad:
Planen för morgondagen är att sticka iväg mot norska södra fjällvärlden. Hoppas kunna nå Skinnarbu i södra kanten av Hardangervidda för övernattning. Trippen går vidare mot Rjukan och upp över massivet Gaustatoppen och vidare mot Notodden och hemmåt på lördagen.:rock::rock:
För många år sedan körde jag över ett kalfjäll i stormvind och isgata med dubbat som tur var.
När det var som värst och sidvind trodde jag att det skulle bli knäskrap för så mycket fick jag luta hojen.:hmmmm2:
Ha en god tur Olle
Tore
Tack för de orden. Hade nog lite otur i allafall. Blev lite missförstånd vid en rondell, så jag snuddade vid en Toyota och stjälpte gatan. Ett trasigt extraljus på hojen och en skadad stötfångare på bilen. Tack vare min airbagväst märkte inte jag att jag slog i gatan ganska kraftigt.
Annars så var turen otroligt härlig med ett helt fantastiskt solsken i två dagar. Solskenet över södra delen av Hardangervidda i går em, otroligt fint. Men dagens start från Gaustablickks Högfjällshotell och upp förbi Gaustatopppen i den uppgående solen var oxå en helt superb upplevelse. 1260 m öh. går vägen där. Högfjällen är ju snötäckta nu
Ni snackar om dåligt väder, men jag lyckades att pricka in en tur i fint väder igen.
Visserligen hade det kommit snö på E18, som frusit till is och visst fanns det isfläckar i norska fjällen, men om man tar det lugnt och har dubbat så reder det sig.
Det har ju diskuterats storlek på hojar. Kan bara säga att jag absolut inte hade haft användning av en starkare hoj på en sån här tur.
Har funderat på en tur nästa vår för oss 60+ och har funnit flera FINFINA KROKIGA VÄGAR TILL EN TVÅDAGARSRUNDA, nästa år:):):)
:)
Kloka ord från Olle:D Jag för min del hakar gjärna med på en tur til våren:cool: Har blivit ganska kjent i detta området. senior mc Norge har sina årliga hösttreff på Skinnarbu högfjellshotell:shakehands: Och som Olle sier många fina krokiga vägar;)