Hoppsan! Påven....:eek:
Prova att googla Monstra 450 istället. Tänk vad ett litet n kan ställa till, hamna i Vatikanen? :D
Utskriftsvy
Här är mitt säte, dyrast $379 för "finrumpor";) (fick den i present): http://www.corbin.com/kawasaki/kklx250f.shtml
Billigare och är nog lika bekväm, Seat concept $159.99.
Ännu billigare, Sweet cheeks $29.95, fast de skickar inte utanför USA.:(
En av gubbarna här i min stat har en dyna på sitt säte, han har ju en gubbrumpa. Han äger den röda klx'en.
Klicka Här, här och här. Aha, hittade var han fick tag i den, $19.88, fast jag vet inte hur bekväm den är..?
Problemet med mitt säte var att jag fick den före jag köpte min större tank, och nu passar den inte så bra..har ett glapp mellan tanken och sätet :mad:. Ser ju inte så bra ut. Men jag har ju inte ont i finrumpan och det är viktigare, så folk får helt enkelt inte titta så noga..;):D
Här kommer länken
http://www.blocket.se/dalarna/Monstr...2.htm?ca=9&w=2
//Håkan
:shakehands: Tack! Det är ju inte aktuellt just nu men nu vet jag att det finns grejer att köpa och dom är inte ens särskillt dyra. Bara att svänga iväg över pölen och handla.
Den där ATV dynan verkar gå att lägga på nästan vad som helst och det grova mönstret dränerar bort vatten som gärna stannar på olämpligt ställe. Kanske något redan nu? :cool:
Så var det ju det där med ABS.
Håller med kitsapgrl:
Fick ett nytt "vill ha" begär :
2013 Husqvarna TR650 Strada ...Terra är inte fel heller.. kitsapgrl
Vad kostar den då? Monstra x 2,5 kr ?
//Håkan
P.S. kitsapgrl Vilka fina bilder dom sätter igång en massa drömmande om företeelser som knappast kan genomföras..
Verkligen skottat grus idag på Gruskursen som SMC ordnat i Säffle. Efter två pass med olika balansövningar mellan olika koner och bromsövningar, körde vi ut på Värmlandsnäs och en massa kurviga grusvägar.:):):)
I dag blev det krokiga blekingevägar,både grus å asfalt
Då var det ca 15 mil idag (mest grus) rund Ramsberg, Kopparberg, Kloten, Malingsbo m.m. och helt underbart. Skulle vara bättre med ngr. MC kompisar - då vågar man åka även riktig små skogsvägar.
till Håkan46
Jag är mkt. intresserad av flygning och flyger ibland själv. Men det finns stora risker att jag måste jobba både på lördag och söndag nästa veckan (www.wirehus.nu) Så jag tror inte att jag kan vara med - tyvärr
Igår tog jag bilen i skymningen för att titta lite efter vildsvin och iallafall deras härjningar.
I mina trakter har vi en knepig älg, förmodligen Hälges kompis Rubbade Runar. Han beter sig inte som andra älgar och han är inte alls skygg. Jag kom alltså åkandes på en krokig väg och i en högerkurva, där ungbjörkarna står tätt som ett spjälstaket, står det en ÄLG! i diket! :eek:
Storfoten på bromsen och stannar på några meter. Då reagerar älgen och kastar sig med sidan före i björkarna innan han kommer på att det är bättre att springa med den smala sidan först. Kvar sitter jag med gula björklöv singlande ner över bilen och undrar vart han tog vägen.
Hmm - den älgen är nog i livets slutskede för älgjakten börjar snart och såna djur ber om att bli skjutna. :rolleyes:
:( Har ont i ansiktet och saknar en tand. Den kollapsade i förra veckan och idag var det dags. Jag fick 3 val: rotfylla= >8000:-, vanlig lagning fast det kommer inte att hålla så länge= några tusen eller också dra ut. Jag tittade en extra gång på ruinen och tänkte till 8.000:- minus utdragning= 7000:- = ett halvt dussin bakdäck? OK! Dra ut eländet. :cool:
Nu har jag alltså ont i käften och spottar blod men va f-n, vad trodde jag?
:) Hoppas att det är bra tills på Lördag för då vill jag köra till Linköping. :)
:( Blev alltså inget Linköping. Influensa eller förkylning, skit samma, samma resultat.
Vädret: Utlovat regn, men bara fuktig luft för tillfället. Säsongen har varit den sämsta sen jag började köra. Hoppas på att det kommer fina höstdagar så att jag kan få rasta av mig och hojarna lite mera innan saltet faller över vägnätet. :rolleyes:
Ska man vara lite positiv så kan man ju dra till med att det inte går åt så många däck. Jag har inte behövt byta ens ett bakdäck i år, hittills.
Ny liten hoj skulle sitta fint. Med grova däck. :cool:
Visst har det varit ett jäkla skitväder tidvis i sommar. Faktiskt inte hela tiden, men råkar regnet infalla då något är inplanerat, så känns det för jäkligt.:mad::thumpdown:
Jag och Ove hade i allafall en fin tur till tranorna vid Hornborgasjön i våras.:)
En kanonfin tripp till Lofoten i början av Juni var en riktig höjdare. Tur med vädret med bara några timmars regn. Tå dagar med HOORC utanför Borensberg och ca 25 mil på småvägar och ettt kanonfint väder får jag säga utgjorde höjdpunkterna.:):):)
Här hemikring har man ju kunnat utnyttja lediga dagar och tagit en tur, då och då, så jag kan nog inte klaga.
Vi har ju haft fina höstar förr, så varför inte i år?
Som jag har påpekat förut, så kan vi absolut inte lita på gammal statistik när det gäller vädret.
Vädret bryr sig inte om statistiken.:eek::eek::eek:
Jag har ju tänkt ta en sväng till Norge för att se den vackra fjällvärlden i Oktober, men då har ju folk hört av sig och säger att då kan man ju inte åka för det brukar ju vara dåligt väder då.
Jag har ju kört förr i Norge på höstarna och haft kanonfina dagar....................
:santaclaus:han är nog på gång
:hmmmm2: Det där med säsong .. undra om inte vi alla tänkt lite fel? Det är kanske så att vi ska vara ute och köra Okt - Mars istället för tvärt om? Värt att fundera på.... ?
:) Drömmen lever ...Citat:
Du kollar fortfarande på små offroadare.....samma här. Drömmar el verklighet?
//Håkan
Idag har jag lyckat med att "lägga" min F800GS på sidan i skogen. F....n vad tung den lätta offroad var mellan alla stenar, kvistar, gran m.m. Undrar hur gör man om man hamnar i samma situationen med en cykel som är 50-60 kg tyngre? Det måste vara nästan omöjligt om man kör i skogen själv - som jag oftast gör.
P.S- Vad kan kosta att omlackera en plast sidan?
:( Sorry! Men välkommen i klubben.:shakehands:
Hur man gör? Jag brukar ta iIIII tills den är uppe, sen är det dags för en bra stunds återhämtning. Går det inte så är det att promenera eller ringa efter hjälp. Det bästa är ju att man kör minst 2, åtminstone om man är ute på okända vägar.
Kostnad? Dyrt vet jag, men kanske det är idé att utnyttja försäkringen?
Nja. Det var inte första gången men första gången med F800GS. Så att jag vet hur man gör. Detta hände på en riktig liten skogstig med massor av sten och svinhala rötter - när jag åkte ett litet "omväg" till jobbet på morgonen. (dvs. åkte samma strecka många gånger)
:) Förstår hur du menar men du har egentillverkade bågar som är bättre och starkare än köpebågarna. ;)
Funderat lite och visst är det enkelt att skydda plasten. Man kan ta en mjuk matta och lägga över de mest utskjutande delarna och på den lägger man sen glasfiberarmerad polyester till lämplig tjocklek. På det viset får man ett sjok som passar perfekt och kan spännas fast lätt när man ska ut på farligheter. Målas lämpligen i en glad färg man gillar, gladsvart, illgrått, cerise eller kanske grönt.
Sen om man vill stila sig och verka civiliserad kan man plocka bort sjoken och fram kommer en plastkåpa i skick som ny även om skyddena är repade. :rofl:
Jag har BMW original motorskyddsbågar monterad på min hoj - men de skyddar inte plast där uppe. Jag hittar säkert ngt. klistermärke (tills vidare) för att jag slutar inte med att köra i skogen och det är bara tidsfråga när det händer igen.
Tack för alla tips.
Ove!! Samt övriga också såklart
http://www.bikez.com/pictures/large....-%20Suzuki.jpg
Dream on..
//Håkan
Läcker!!
134 kg torr, 43 hk. Finns även i crossutförande, förmodligen inte i Sverige
//Håkan
Nu börjar hänryckningens tider för oss som gillar småvägarna. Ändå finare blir det ju just när Löfvén trillar ner. Då får man fin utsikt över verkligheten. Man slipper ju både mygg och turister med sina jäkla husbilar.
Körde en sväng i går och kom ut på en nästan en mil lång skogsbilväg. Den var precis nysladdad efter att i somras blivit belagd med grovsingel. Jäklar vad det slängde och hoppade, men kul var det. Lite otäckt kanske att hojen går bäst i 60-70 på sånt underlag. Gäller att ha bra däck.:):)
Låter fint det där, var själv ute på en 25 mila tur igår , bara asfalt.
Apropå däck. Trots mitt nya Annake 2 bak så känner jag att det släpper ibland särskild på våt asfalt,
verkar även som det händer på ganska kall asfalt. Är inte Annake 2 bättre på asfalt?
//Håkan
Trillar Löfvén snart? Affärsplan? Har Sossarna och Moderaterna helt bytt politik..
:) Höstlöfvén falleralla i sinom tid och då brukar det bli nån skit på vägen som ger hala spår, lavar eller något. Jag blev förvånad första hösten jag var ute på upptäcktsfärd och det blev spontana uppställ och burnouts trots att jag inte var alls brutal på gas och koppling. Nu vet jag om det och tar det åtskilligt lugnare på höstasfalten. Gruset är bra på så vis att det är som vått grus brukar vara året runt tills det fryser.
:) Väntar på frisk kropp och frisk hoj så jag kan komma ut och få frisk luft. Behöver köra bort lite gummi så att jag kan köra till gummigubbe Frisk och få friska däck att friska på med till våren. :cool:
:hello: Hallå Håkan! Suzuki DRZ 400 finns med elstart och offroadstuk på Blocket! :cool:
OK, lite nyare ja.
Den skall vara: Snygg, snällt körd, rimlig i pris och lv-reggad (ej enduroreggad).
//Håkan
:confused: Dagen började med regn - vad göra? Jo, brödet är slut så då kan jag ju baka. Till butiken och köper jäst och gör iordning deg på jäsning. Jaha, vad händer?
Det ljusnar på himlen och blir riktigt lovande för körning även om själva vägarna var våta. Bara det att jag startat ett fleratimmarsprojekt. :mad: Bara att göra färdigt alltså och köra efteråt.
När jag var klar med bakningen så hade vädret åter blivit normalt - det regnade. Tur alltså att jag inte kom iväg som jag tänkt, för det hade nog blivit typ 10 mil hem när regnet kom. :rolleyes:
Får verkligen hoppas att jag hinner ut på småvägarna till helgen. Sista veckans regn har nog gjort att de är lite lagom mjuka och ger fäste åt grova däck. Slipper som sagt både mygg och turister. Snart faller nog bägge Löwen, så det blir bättre utsikter.:D:D:aetsch::aetsch:
Det verkar som det kan bli hyfsat väder på tisdag/onsdag. Finns det intresse för en Lunch /Fika tex i Askersund med omnejd?
Tid och plats kan ändras beroende av intresse, kom med förslag.
Om intresse finns får det bli en egen tråd. Alla välkomna.
//Håkan
Inget intresse..?