Javist seru,tidigt på våren,en 30milatur,räkna 17-18tusen flaxande pippi,kolla hojvänner å snackasnacka
Utskriftsvy
Hadde varit trevlig å henga på trangänget til Hornborasjön.Men som jag ser skal dom åka på en onsdag,och da er jag på jobb i Oslo, :o d dröiar 2 år til jag går i pensjon fyllar 60 i sommar,så d blir nog at åka dit på en helg.
Yamahadriver
Tanumshede
Simen :cool:
:) Jobb hinns inte med om man ska åka hoj! :D
Nåja, Du får väl komma igen när du blivit dagledig. Skulle nog rekommendera att du väljer Påskhelgen för att åka till Hornborga. Det är alltid svårt att veta när toppen inträffar men du kan följa utvecklingen här: http://www.lansstyrelsen.se/vastrago...bar/Hornborga/
Kolla "Fågelstatistik" -> "Tranräkning" och du kan även titta på webbkamerorna.
:) Tänk hur det kan bli, jag hade en del måsten som skulle fixas idag. Fixa lite köksjobb inför den stundande påsken, byta ett par trasiga lampor och en del andra saker. Åker till affären (i bilen). Köper det jag ska och lastar in .... blir stående i solskenet en stund och sen var det kört.
Hem, lägger in det viktigaste i kylen och restan blir kvar på bordet. Rycker ut hoj i dagsljus. In igen och på med svartkläder och hjälm och så blev det inte något mer gjort i köket.
Rullade iväg österut och pratar med Trike en liten stund och tänkte förtsätta österut men kom istället att hitta på lite nya varianter som jag inte kört förut. Fikasug sätter in, men var? Bakelseowienerbrödskonditori i nån stad - nänä. Kinnekulle har förmodligen bara högkullen öppen och det är restaurang. Hembygdsgården vid trandansen är det enda jag kommer på och det är ju bara typ 5 mil dit. Fick min fika och medan jag sitter där kommer Trike med ett gäng knuttar från Skövde. Liten är världen! :cool:
Ja, så kan det gå när solen skiner. :D
Kändes fint att ta en tur även om den blev något längre än tänkt. + 20 mil nånting och väder, vägar och hoj var som det skulle. Men .... sittfläsket ....Jösses! Behövs några mil till i sadeln för tillpassning. :p:rolleyes::cool:
:eek: Värst vad det kan bli ibland! :) :)
Å här var det skitväder hela dan igår så det fick bli meka med nygamla hojen. Var för trött att åka i förrgår efter allt jobb med att iordningställa Transalpen för säsongen och inför försäljningen ??? då en del tllbehör bl.a. skulle monteras bort eftersom det ändå inte uppskattas så mycket hos en firma i inbyte.
;) Och igår var det mekardag med den nygamla cykeln. Styret anpassades med bakåt-flyttande styrhöjare, värmehandtag och toppbox monterades. Fäste för sidoväskor å motorskydds-bågar har jag inte hemma än.
:) Ser ut att kunna bli hyfsat väder på fredag ( i morrn ) Ove kan man kanske få bjuda på fika på Cafe Kaffebönan i Åtorp om du kan slita dig från knoget med påskmaten? :) Om det är öppet, kanske bäst att ringa å fråga först isåfall. Är lite åksugen som du kanske förstår!
:o Måste avstå i morgon. Det ska sjungas både långfredag och påskdag, och jag fyller en plats i kören så att det inte ser glest ut på den kanten. :rolleyes:
Förstår åksuget, men idag känner jag inget av den varan, för att det regnar tätt och målmedvetet ute. Ja det är nästan som en "normal" vinterdag i mina trakter. Det blir nog att jag ger mig en kökskommendering idag så det blir lite gjort. ;)
;) Men i morrrn ser det ut att kunna bli skapligt väder och om det blir så, då kanske man skulle ta en runda och spana in Svan-läget och ev. ormar istället. Och kaffe går lika bra att dricka vid Tysslingen som i Åtorp. :) :)
:) Tog en liten tur för att blåsa igenom luftvägarna lite. När jag började ta på svartkläderna var det mulet och när jag kom ut så regnade det. Såg lite bättere ut mot söder och jag styrde dit och regnet hade varit där men slutat och det var bara blött på vägarna.
Tog Lillan för det var meningen att ta en liiiiten sväng. Konstigt att det alltid gåtr lite fortare men henne på småvägarna? Bekräftar väl bara min tes: "Ju mindre ju roligare".
:eek: Men jösses vilken skitig hoj jag har! :eek:
Hojar som används brukar kunna bli skitiga Ove! :rolleyes:
Men min nygamla senaste hoj har jag ingen lust att kleta ned på någon kladdig blöt grusväg. Jo, det finns en lite snobbig ådra i mig. Hade tänkt mig att åka på Yamman till Trandansen men det sket sig eftersom den inte är ihoplockad ännu efter vinterns genomgång så det måste bli Suzukin denna gång. Våren kom lite fortare än vad jag trodde nämligen. Blir nog några timmar på USÖ på fm först innan jag kan styra kosan mot Hornborja och kan ta litet tid misstänker jag denna gång på sjukan så det passar nog att åka undan på "stora" vägen för att möta upp räven i Varnhem på em.
Det blidde och kommer inte att bli någon tur idag, kände inte för det trots fint väder här fram på dagen. Gillar inte att åka ensam utan mål och mening och frugan är förkylder så hon har ingen lust heller. Tittar på min favo Snooker på Eurosport istället. Försöker stå emot förkylningen med överdos C-vitamin, kanjang, Whisky och Jägarmaister och hittills verkat taktiken vara en framgång. Och det smakar ju inte så illa heller.
Se you förhoppningsvis på onsdag! :)