:)Men tror nog at det inte blir för nesta år;) Man kan vel inte byta nu fått på sprillandes nya deck och hojen er nyservad skal hemtas ut från Bike den 23 mars;) Måste få slita lite på dom decken först:D
:)Men tror nog at det inte blir för nesta år;) Man kan vel inte byta nu fått på sprillandes nya deck och hojen er nyservad skal hemtas ut från Bike den 23 mars;) Måste få slita lite på dom decken först:D
:)Simen
:confused: Skall komma snö mitt i veckan! Fy så onödigt, bäst att köra lite i morgon för idag var det idrott ivägen - Vasaloppet. :rolleyes:
:) Jag satt iallafall med kartan i hand och kollade vägar. Det blir nog att jag får ta en tur vid tillfälle och köra utefter spåret. Jag har bara kört den på Eniro tidigare och den ser bra ut. :)
Iskalla vindar på vedbacken i dag. Blev soffan å skid pang pang.
Inte lätt med myrar. Måste nog avstå från sådant hädanefter. 21" framdäck har en tendens att inte vilja plana där utan vill gärna dyka djupt och då hjälper varken valla eller grovmönstrat, men däremot en schntzel med tillhörande öl hjälper upp humöret i allafall.:rock::cheers::rock:
I dag verkar de som om det skulle kunna gå att plocka fram skidorna för första gången den här vintern, men jag har garderat mig med att inte äga sådana.:):)
Nu tar våren fart igen. Räknar med att vägarna är farbara till helgen igen. Lite blöta kanske, bara man ser till att komma hem innan solen går ner och det ev. kan frysa på .:rock::rock:
Nu väntar vi på tranorna.:dancing:
Ja nu slaskar det på här också med flera +grader. Lite regn skulle sitta fint och sen sol. Jag har bara kollat vägarna mot trandansen en gång i år så jag får väl ta en runda, när det passar, för att se om det är farbart för tjälen kan vara lite elak mot ytan på vissa sträckor. :cool:
:) +4 i Bohuslän:D Och spådd sol i morgon:cool:
:deal: Men titta på gärna på Tysslingen på nätet. Om du är yster och åksugen kan vi ta en tur dit och titta på sångsvan. Inte så mycke :dancing: på dom pipperna men dom luktar trana. :rolleyes:
Apropå Tranorna . Då behöver man väl lämplig kikare?
:D Sköljer man näsan med 10 mil friskluft så får man väderkorn som en fågelhund. Har man sen några tusen stora fåglar rätt i vindögat på 50 meters avstånd så luktar det fågel. :p
:hmmmm2: ( Undrar hur ung sångsvan, ugnsstekt med en fyllning och goda tillbehör smakar? :eating: Förbjuden mat - men ändå. Förmodligen godare än trana som enligt uppgift bara är trådig och seg i köttet, men det kanske var ett gammalt ex som Gustaf Schröder avsmakade i höjd med förra sekelskiftet). :cool:
:D Jo om man vill skåda dom i vitögat, men jag har själv inte känt att jag behövt någon just där vid Trandansen. Det är den stora massan som struttar omkring som är det mäktiga. Den sk. dansen sker nog mest när dom flyger ut på fälten tidigt på morgonen men det händer sporadiskt även under dagen att det blir en del skuttande här och var. :)
:)Hvilket väder:cool:Räknar med at Ove Jan Och Olle är ute å kjör hoj nu:D Man blir lite avundsjuk när det fremdeles är 14 dagar til jag kan hämta ut min:hmmmm2: Men den som väntar på no gott väntar inte i onödan:cheers: Vi sees snart på vägarna:D
:rolleyes: Nja? Jag har väl inte kommit igång på riktigt ännu. 2 ggr har jag tankat hojen i år, vad set nu kan innebära i mil räknat. Vädret har ju inte varit så stabilt även om det är ganska varmt. Idag är det blåsigt och det är OK för det torkar upp i markerna och ffa på vägarna. Ska se om det blir nåt kört i helgen. ;)
:)Välkommen Pfaff på detta forum:shakehands:Kommar du til Hornborga för at kolla Pippier:cool: