Sv: Hemlighet! (blinkers)
Citat:
Ursprungligen postat av
Ove
:hmmmm2: Blir man bara så där kaxig av att köra varubil?? :hmmmm2:
Det blir så när man anser sej själv som störst,bäst och vackrast! Då kan man inte tåla att nån säger emot en!
Nä Engström e en jävla besserwisser som inte tål att ifrågasättas!
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
Citat:
Ursprungligen postat av
magnusda
Svårt att veta vad tråden numer handlar om. Personligt slagfält mellan 2 yrkeschaufförer eller blinkandets vara eller inte .
Det gäller både och. Grunden till mina inlägg är att en av oss yrkesförare har vett att följa trafikregeln om högerblinkersen ut ur en rondell och den andra inte. När jag sen blir påhoppad så måste jag få svara för mig. Konstigare är det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
engström67
Inte dig personligen Mc bosse jag menar.Men efter många tycker att jag är så olaglig som visar vad jag ska.Sedan smutskasta lasbilschaufförer.Då ville jag bara påpeka att det finns Busschaufförer som kan med.Och det är Nobina här i Borlänge jag syftar på.Dom har problem att få tag på personal därav lite blandat bakom ratten.Ber så mycket om ursäkt om du känner dig kränkt.Jag ger mig aldrig vad jag anser är smidigast i rondellkörning och aldrig sett någon visa irritation pga mig i en rondell heller.
Då vet vi vart vi har varandra och då är det bra med det och jag kommer inte fortsatta diskussionen. Lev väl!
Citat:
Ursprungligen postat av
TheCrow
Nyligen hemkommen från en körlektion kan jag meddela att man måste blinka ut ur en rondell, det är fetkuggning på uppkörningen om man missar det. Läste nånstans tidigare det räknas som filbyte.
Varför måste man då inte blinka in i rondellen undrar någon. Jo för där anser man att det är så uppenbart att man ska in i rondellen. Det finns ju som regel ingen annanstans att ta vägen till skillnad från när man redan är inne i rondellen.
Däremot är det helt okej att blinka in i rondellen som en ren service åt sina medtrafikanter.
Information är från halv åtta tiden i morse...
/Freddo
Intressant info från en "färsking". Vi som kört i närmare 30 år tar till oss! Inte alla men en del av oss i varje fall. :-)