Ursprungligen postat av
Molgan
Jag gjorde det själv, men att det blev bra handlade nog mer om tur än skicklighet. Det var meken på 100-milaservicen som visade var den satt, jag lossade de två skruvarna, vred plattan lite på känn medsols, provkörde och det blev bra. Jag är ett otekniskt geni så du bör nog höra med nån som faktiskt vet hur det funkar innan du mixtrar. =)
Blev ingen gigantisk ökning i förbrukning, ligger strax över 0,5l/milen. Fick bättre gasrespons och lite mer tryck över hela registret men inte direkt så man flyger ur sadeln
Byggde ihop en ljuddämpare, men den lät så horibelt högt att jag bytte tebax till orginal. Har haft en massa planer men det har slutat med en i stort sett orginal men nerdrevad hoj. Offroadsulor, dubbdäck, hög framskärm (då jag körde sönder orginalskärmen i vintras), risers och fatbar är allt som fastnat. Tycker det är så kul att köra att jag inte vill bränna min hojtid på skruvande. Nu har jag inte haft nån tid alls de senaste månaderna men snart åker dubbdäcken på och då ska jag även laga sidostödet, få på handtagsvärmarna som legat i garaget i 2 år samt montera chainguide så jag slipper fler spräckta motorblock.