:D JA! Så var det den hette! ;)
Utskriftsvy
Varför inte ta steget fullt ut och satsa på en Ural med sidovagn?????????????
I dag fick jag överaskande besök, Tore från Pite med fru å husbil. Vi snackade en stund,sen skulle dom dra vidare till bilkyrkogården (kyrkömosse). Nu har Tore blivit 60+ västbärare. Vi börjar få bra geografisk spridning.
:)Oj!! vilket gäng:cool: Nu er det vel för min del bara Tore jag inte har träffat personligen:shakehands:
Kul när ens barnbarn tjatar om att få åka mc. Min 13.åriga dotterdotter ville gärna åka, så vi har tagit ett par svängar i ett finfint väder. Som tur har jag kläder i ganska liten storlek liggandes, så hon fick full utrustning.
Också ett bra tillfälle att nöta in det nya bakdäcket. Det blev Anakee denna gång.
Vill hälsa Tore välkommen i 60+ gänget. Vi växer sakta, men säkert.
:)Samma her:( Har varit en tur i Norge och firat födelsedag til min stedotter :cheers: kom hem i går. Her rägnar det också:mad: Har inte åkt hoj sidan jag var i Sjötorp:cool: Men man har ennu 14dagar igjen ut av semester:banana:
Det har ff inte blivit att jag rört hojen, mest beroende på att om jag ska någonstans ska några med och jag tror inte på att skjutsa min gamla svärmor annat än i bil.
Träffade vår kamrat Håkan N. från M-stad som fyllde 84 igår. Grattis! :) Han gör sina långresor men i år har han tydligen hållt sig inom landets gränser. Även han har blivit lite bekväm och utnyttjar vandrarhemmen istället för att tälta. Pigg man... :cool:
:) Överraskning!! Tore med husbil och fru dök upp. Dessvärre på helt fel dag eftersom jag var engagerad på annat håll och inte kunde fungera som en bra värd. Får be om lite förvarning så att jag hinner röja i tidboken till nästa gång dom kommer.
Men det var trevligt med ett besök, även om det blev kort och nu fick jag ju också träffa frun som jag pratat lite med i telefon tidigare. :hello:
:) Väder och möjlighet att komma loss inträffar samtidigt! Vad gör man då? Jo - avbryter grannarna i deras aktiviteter och tar med dom ut på en åktur. :D
:rolleyes: Jösses vad en del inte är svåra att övertala..... ;)
:) Jo det blev en tur. Vi siktade på 10 -12 mil sådär. Drog i väg mot Tibro och tittade på hojar. Hungriga - Tänkte köra över Korsberga till Hjo men missade nånstans så det blev lite kortare väg.
Käket OK men inte mer. men vi höll iallafall svälten borta. Det där med att missa Korsberga var retsamt men ett nytt försök lyckades. Nästa mer eller mindre slumpmässiga mål var Åsle Tå. Fick fråga om vägen två ggr. för att hitta dit men det finns alltid en massa trevligt folk efter vägen som man kan störa. Karta - ingen, samma med GPS, det är dålig sport. :p
Glass och fortsätta. Falköping passeras utanför och så blir det mot Hornborgasjön och vidare hem. Blev 6 timmar ute i solen och 25 sköna mil. Det är så ibland att man missar beräknad distans litegrann. :rolleyes: :D
[QUOTE=räven;55173]Tack för besöket. nu vet jag att du är snyggaste i norrbotten i din nya väst.
Jag får väl se om den anammas eller om jag blir utfryst !
Tore
:)Änteligen ut at åka:cool: Har inte åkt sedan mitt besök i Sjötorp:) Men nu er nestan alla mina pliktor utförda:flute: Sist utförda var at gifta bort min son:eating::cheers: På Akershus Festning Slottskapellet. Så i dag har frugan och jag varit på en liten tur på ca 15 mil. Hoppas på fint väder til torsdag sånn at man kan åka hoj, da skal vi til Norge straks utanför Oslo på visning av nogra lägenheter, jävlar hvilka priser, men jag skal jo arbeta et år til så man trengar jo en pendlarlägenhet, det vi hadde förut ble för stort så nu blir det at kolla på en tvåa. Och så er jo min semester snart slut:mad:
:deal: Hördu Simen, när du tryckte på knappen kom du till sida 200, vilket betyder att vi snart har 2.000 inlägg i den här tråden, vilket i sin tur gör att detta måste vara den längsta på forumet. Om inte annat så är vi bra på att tjôta - vi 60+;are. :p
Nåja, här blir det heller inte så mkt kört. Var på sykehuset idag för undersökning som fortsätter i morgon. Sen får vi se vad som blir kört. :flute:
:)En fågel sjungade i mitt öra att Olle har födelsedag i dag:birthday:. Da måste man jo gratulera med den stora dag:shakehands:
:) Jo, grejen är att jag är nyopererad för 2 dagar sen och har order från läkaren att inte anstränga mig med yviga rörelser och att ta i under någa dagar framöver. I övrigt inga restriktioner. Funderade på en liten åktur men Sigrid verkar rätt omöjlig att klättra upp på för tillfället. "Men ta scootern då"sa min hustru. OK, jag tog scootern och rullade iväg på asfalten.
Men som det så ofta blir så dök det upp lite att fundera på efter vägen och då måste man ju kolla, först en nyanlagd väg till ett vindkraftverk ute i skogen. Går det inte att bygga väg med annat än rullgrus? Gick väl bra men skakade nåt infernaliskt. :eek:
Nästa blev att titta efter vilken kåk som var till salu. Jodå det var den jag trodde och för att slippa åka tillbaka tog jag vägen över skogen. Börjar kolla var vildsvinen bökar omkring och hamnar i en skogsavverkning. Det går att köra men det är inte lätt och när jag kommer till ett ställe där en vägtrumma kollapsat och det blir en meterdjup svacka med görja i botten bangar jag ur och vänder. Tebax över hygget några kilometer och asfalt hem. :banghead:
Det är inte nödvändigtvis lättare för att man tar lilla scootern men det gick bra trots allt. :rolleyes:
Ta det lungt håll dej på asfalterat underlag
Tore
:o Jo jag känner till det, men då är det absolut inte kul! Men jag menar att utflykerna på dom små vägarna och stigarna berikar tillvaron. Med två hjul efter varandra kommer man till ställen som man inte när med fyra hjul och dom vill jag inte vara utan ;)
(Sen vore det ingen nackdel att ha en större förmåga att hantera hojen än vad jag kan prestera för då jäklar...:rock:)
Nu är Olle på väg mot värmland igen. Trots fredagens regnväder besöktes dom flesta planerade målen i småland.
Jätsbergs ladugård från 1820 tal,sirkön, bilkyrkogården, bautastenmurar å utvandrabygden. Småvägsnätet både grus å asfalt tycktes uppskattas av nyblivna 70åringen,trots vädret inte va de bästa.
Tack Olle för fin samvaro å hojkörning både i värmland å småland
:)I dag har jag provat å köre vilse:hmmmm2: men klarade inte, dom vägera jag tok havnade alla på ställer jag hadde varit förut:aetsch: Men jag fikk iallafall prova några km med grusväg:rolleyes: å det gikk jo jättebra.
Om du kommer hit så kan du få låna en offroadhoj av mig ,så kan du få prova på både att bli vilsen och känna lite grusvägar i ett lungt tempo om du vill. Om du känner några andra som vill åka grusväg i ett otroligt fint och omväxlande område så hör av dig.;)
Tidpunkten är perfekt nu, när de flesta myggor och turister har försvunnit.:D Största problemet är ju husbilarna vars förare inte har några som helst begrepp om var de inte skall köra och dessutom tror att deras bil tar upp hela vägen och inte törs hålla ut mot dikeskanten.:mad: