Sköna bilder! Är det en original-lykta fram? På sista bilden (den snett framifrån/från sidan) såg den så enormt stor ut. Skall inte klanka ner på din underbara hoj, men den förstör linjerna lite tycker jag.
Utskriftsvy
Sköna bilder! Är det en original-lykta fram? På sista bilden (den snett framifrån/från sidan) såg den så enormt stor ut. Skall inte klanka ner på din underbara hoj, men den förstör linjerna lite tycker jag.
En Boss väcker väl samma känslor hos många som en extremt dyr sportbil. Vill ha. Den är ju imponerande och funkar väl bäst på motorväg.
En annan undring. Hur reser man upp den om olyckan varit framme och den stjälpt och man är ensam.
Hur stor lyftkraft behövs i första lyftmomentet?
Det skulle ju vara intressant att se detta på alla hojar, men då skulle nog försäljningen av de tunga minska.
jepp,det är originallampan,det är en 7", bildvinkeln får den att se större ut,skall dock byta ut den mot en längre variant som ser mer harmonisk ut.Har sett några som bytt till mindre storlek men tycker det ser inte bra ut,där är det väldigt smaken som avgör,jag gillar den stora lampan i lång version.
Angående att lyfta upp hojen,så är det inget problem alls,tyngdpunkten är så låg,har lyft ca tio gånger,dock klarar inte min fru att få upp den så där går väl gränsen, man lyfter på motorbågen,har lyft bara rakt av utan några tekniska finesser,kanske skulle frugan klara ifall man lyfte tekniskt rätt. Det svåra är att få stopp så det inte ramlar till andra sidan,då är det bra ifall den har ramlat med stödet uppåt :)
kanske inte direkt vill ha känslor,men gärna prova på
visst är den trevlig att köra på motorväg,men det är tråkigt i längden även om man kan fresta lite på resurserna
Själv gillar jag krokiga vägar,känns underebart när man lutar i kurvan och sedan bara gasar iväg ut ur dessa. Även om jag själv tar lite lugnt i kurvorna så har det mer med mig att göra än hojen,när vi senast körde "bulten" söder om Stockholm så hängde jag med helt ok (jag är bara lite försiktig av mig i skarpa och skymda kurvor)
Visst,den är kanske inte det bästa valet på smala krokvägar med sin längd på nästan 3m och 70cm rambredd längst ner,men sånt vänjer man sig,det är ju en glidarhoj och jag gillar den skarpt ;)
Efter allt saltande här i Stockholm så har jag nu börjat skruvsesongen på allvar
Nytt framdäck är på plats,och bytte även fästskruvarna på oken samt fästen för dessa. Gamla framdäcket hade gått 17.000km så mönstret började bli lite dåligt,hade säkert gått bra till 20.000km, men det var bra läge att byta nu,dessutom fick jag vita sidor - vad tycks :rolleyes: Själv tycker jag att det blev lite gammaldags look över det hela- nöjd :p
Har två lådor med prylar,så inga problem även om det skulle bli lång vinter - nästa tror jag skall fixa om baklysen och lysen på vindavvisaren under kylaren
hittade denna bild på nätet,hojen finns i England
hyfsat kompressormatat,lagom insug och inte tala om avgasrören - synd att man kan inte höra hur den låter :D
Det blev verkligen snyggt! Ska bli kul att se i vilken skepnad den rullar ut till våren...
Jösses vilken hoj! Jag är inte så hemma på området men rent utseendemässigt gillar jag inte den stora luftfläkten, men jag antar att den behövs :) Ruggigt tuff hoj som jag gärna skulle provköra men inte äga :)) säger som Mulle Meck snyggt byggt, fräsig kärra.
Vad skall man ha den till egentligen??????????, annat än en utställningsploj Den har ju ett mycket begränsat användningsområde annars.
har haft bråda dagar så här inför mässan,nu är det bara en vecka kvar,inflyttning blir på onsdag nästa vecka
har bytt nytt generatorfäste,uppgradering till 2011 modell,och fick nya remmen till det idag,den gamla var för kort
har byggt om alla baklysen och fästet till det samt dragit om hela elsystemet bak,nu är jag nöjd med detta,innan var det bara provisorium för att kunna köra
bytt motorolja och oljefilter samt bränslefilter
uppgraderade bakbromsen till 2011 med ny huvudcylinder,parkeringsbroms och ny länkarm och bytte bromsvätska när jag ändå höll på
bytte nya risers och distanser på styret,tyckte att det blev väldigt snyggt nu
nu återstår bara nya lampor till vindavvisaren för kylaren och sedan skruva ihop hojen och tvätta och polera
tycker att vintern bara försvinner och våren börjar trycka på och mina skruvadagar börjar sina,samma stress varje vår för att hinna bli klar innan körsesongen startar :)
lägger bilder efter mässan,så ni som kommer dit har möjlighet till förhandstitt :D
vi syns på mässan klaus
tackar alla som kom och hälsade,ni var många,verkligen trevligt
bifogar några bilder
nu är det bara att fortsätta skruvandet,nästa mässa blir Elmia ifall jag bestämmer att åka dit,påsken är ju sent i år så räknar med att kunna köra med hojen dit. Jo,ska ta en funderare,det är ju en trevlig utställning
nu har jag fått vindrutan så nära styret som jag vill,nu är det bara att ha rätt storlek så det ser snyggt ut,kommer att skaffa samma storlek som jag hade innan jag spräckte den förra
Fick också med mig ett par bilder på Boss Hossen från mässan:
Din hoj är som ett fint vin Klaus, blir bara bättre med åren...:rock:
Det vet väl alla att när det väl börjar rulla så är det inga problem att köra en klumpeduns!
Problemet är väl isåfall när man står stilla och den går över den kritiska punkten som den blir
ofantligt tung.
Har sett små tunna tjejer köra den "overthere" så tror inte det är några problem att köra den precis.
Men tummen upp för en otroligt snygg hoj!!
tack för kommentarerna,och fina bilder från mässan,måste ha missat dig - orkade ju inte komma dit till åttan eftersom jobbade alla nätter som mässan var :o
Eftersom hojen har så låg tyngdpunkt,så behövs bra mycket lutning innan den går över styr,men då orkar ingen hålla den längre,då är det bara att låta den falla och lyfta upp igen- vilket är inget problem
Nu är den isärskruvad igen,fixade lite delar till kromning,ska ta loss tanken och rensa insuget bla och tvätta kylaren invändigt :)
Riktigt Coolt bygge..definitivt;)
Vi har planer på att göra ett bygge med flyplansmotor (stjärnmotor) och är på jakt efter en sådan. Vet du någon som har en till salu eller rent av äger en sådan själv och vet inte vad du skall göra av dig med den..hör av till oss så fall, så hjälper vi till att avyttra den till ett vettigt pris:D
//Nikko Hojpunkten
Nu är nya bromsslangarna på plats,väldigt nöjd med hur de formar likadan båge,ser snyggt ut från alla vinklar. Den extra stora nya kylaren är också lagd på plats,visserligen inte kopplad än eftersom har inte fått alla kromdelar än,fick vända motorbågarna bak och fram för att få plats med den och blinkersen var man tvungen att ändra också. Lite till bygge hinner jag nog innan körsesongen börjar för mig.
BRUTAL hoj! (posetivt menat)
Kul med folk som kör sin egen stil!
Är ju själv nybörjare inom hojvärlden,så att ens kunna köra denna pjäs ger mig en ny innebörd av ordet "respekt"
skickade ordern på massa prylar till USA idag,bör ha allt hemma nästa vecka, och hoppas att kromkillen håller vad han låvat så då kan jag vara körbar till påsken. Börjar suga lite när det var så fin dag idag,hade jag haft alla delarna hemma så hade det definitivt blivit en repa. Å andra sidan bör det vara mindre än två veckor kvar innan jag kör igen, ska bli verkligen skönt att vara på rull igen
har monterat två lådor prylar på hojen och kört lite provsträckor för finlir,nu börjar allt sitta som det ska,så det är dags med lite längre körningar.
Bilderna är lite som leta efter fem fel, eftersom det mesta är smådetaljer som bara jag vet är bytta eftersom det är perfektionism som ligger och lurar bakom det mesta,ska det vara så ska det !! Det stora är nya rutan med fästen och risers,nära styret som jag ville,snyggt jämfört med det gamla och förstås det nya vitsidade framdäcket samt den största kylaren som finns,kromdelarna liksom försvinner lite
No,nu har jag börjat körsesongen så det händer inte så mycket mer,nya strålkastaren blir väl i början av juni
två till bilder,får komma med utebilder senare
fick nya strålkastaren och den är nu monterad,mycket snyggare enligt mitt tycke
Den gamla 7" strålkastaren är till salu ifall någon är intresserad
Ni får jämföra bilderna på tidigare inlägg,med den gamla lampan
Snygg strålkastare. Den stilen passar hojen.
tack,det tyckte jag också
har även snyggat till mig själv för nya sesongen med 2 nya hjälmar,handskar,väst och en vit jacka (ville ha den även om jag vet att den blir snabbt smutsig), få se om jag fastnar på bild under någon körning
Snyggt med vitt!
ja Olle, ibland kan åsikterna o smaken skilja sig rejält, men jag skall hålla ögonen öppna ifall jag stöter på en grym lampa som skulle tilltala mig.
Jag tänkte att min skyddsängel har lite lättare att hålla koll på mig när även jag bär vitt, det kan ju gå rejält undan ibland och då kanske hon har svårt att ha kontroll annars