+16 i dag, kunde nästan kört i nätstrumpor.
Utskriftsvy
Japp det blev en kortis på 6,5 mil. Lite grus här och där och +6 grader molnigt men framförallt kall hård byig vind, brrrr. Men i alla fall testad efter allt skruvande, bytt däck och några av bakhjulslagren samt en del eljobb. Så nu väntar vi på värmen...:)
Jag fick väl ihop ca 40 mil på lite blandade vägar inklusive en guidad tur mellan Sjöarna ledd av Ove. Snacka om blåst!!!! På Väseslätten blåste det så jäkligt att fåglarna inte kunde flyga mot vinden utan fick gå på marken mot vinden. Som sagt, så är de mindre asfaltvägarna ganska sandiga här och var och kommer väl vara det ett tag tills det sopas bort. Såg bara två andra hojar ute igår. kanske tvsoffan var behagligare.:eek::eek::eek:
Undrar vad den bilisten tänkte som jag hade bakom mig, då jag lutade mig mot vänster i en högerkurva och framfarten var minst sagt vinglig. Faktiskt lite spännande då vinden tog i ordentligt.:rolleyes:
Kom i Norge en gång på högfjället och hade en mycket stark sidvind och fick lägga ner hojen rätt ordentligt. Tänkte då, att om det tvärt slutar blåsa , så ramlar jag omkull.....:):):)
Tack vare vinden kommer det varmluft från Portogalia.
Jag ska trotsa all motsol å kolla Blekinge.
Var en sväng till det soliga Karlstad i dag för att köpa några delar till bilen. Verkar nu som om hojåkarna börjat vakna. Som vi sagt förut så är det ju problem med sand på asfalten här och där. När den ligger på den väg man skall svänga in på och hojen glider fint i sidled, Så får man hoppas att det blir sopat fortast möjligt.:):):)
Motsol ja, hemvägen västerut vid 5-tiden nu i Mars, så har man solen rakt i ögonen. Trots solvisir, så får man ta det lugnt.:D
:confused: Har för min del drabbats av vedgirighet som gamla gubbar plägar göra. Klar till 1/3 snart. Men nu är det ved som gäller. Hoppas att det flyter på i samma tempo. :rolleyes: