Tänkte mer på trådens namn... Och karaktär..
Är man lite intresserad av motorer så är ljud kul/härligt
Utskriftsvy
Tänkte mer på trådens namn... Och karaktär..
Är man lite intresserad av motorer så är ljud kul/härligt
Den här klassikern har ju allt...japanskt...chopper...Ljud av två olika..bara att välja..
https://www.youtube.com/watch?v=vjFeC7g6_40 :D:D
Jag skulle utan tvekan sakna den goa gången i en V-Twin. Men jag skulle absolut kunna tänka mig en elhoj som komplement. HD har en på gång, Livewire. Men jag vet inte riktigt om den tilltalar mig så mycket. Är lite skeptisk till det vinande ljudet.
https://www.youtube.com/watch?v=LE16zoMwg2c
Åh, vad skönt att någon är äldre än jag [emoji23]
Det är en prototyp. Blir sannolikt betydligt bättre om de bestämmer sig för att börja sälja den. Den här ska enligt uppgift göra ca 27 mil på en laddning:
https://www.youtube.com/watch?v=6YIEVdFt0OE
http://www.zeromotorcycles.com/shop/...roducts_id=204
Visst är El-hojar effektiva, miljövänliga, tystare, och mindre rörliga delar som leder till mindre underhåll.
Men personligen så vette fan om jag skulle vilja åka runt på något som låter som en elvisp i långa loppen.
Att prova en är en sak men att äga är en annan...
Men nu vart det alldeles för mycket OT.
Angående Chopper:
Tar hellre en Harley än en Japan.
Varför? Harley är i min mening originalet och det andra kopia dock en bra kopia.
Soppatorsk är ju också sånt som kan hända alla hojar.
27 mil på elhojen är under jämn å lugn körning. Börja man köra krokigt å mata vrid räcker det knappast halva sträckan enligt vad jag hört. Nu ska det bli ljud på dom också. Tror inte det går att få varken Japan eller HD oljud på dom än.
Men vi tycker kanske om olika ljud?
Som den här killen tex..
http://youtu.be/dgDzYoca3Zo
Suzuki M1800R 2016: 129,900 kr.
Alla Harley går allt annat än optimalt från fabrik så om du tycker att deras hojar går "bra" så vet vi ungefär vad din ribba på "bra" ligger. Sedan att du inte kan köra hoj är inte detsamma som att M1800R bara går bra rakt fram. Kan du köra hoj skulle du nämligen inte påstå att det är "godnatt" så fort det svänger. Har själv kört den och det går att lägga sig så mycket i kurvorna att man nästan måste ha pyjamas på sig. Men du är kanske en sådan som tror att breda däck är lika med dålig väghållning, att det inte då går att lägga ner hojen i kurvorna.
Du märker heller ingen "större skillnad" på en Fat Bob med sina 70 hk och 130 Nm och M1800R med sina 125 hk och 160 Nm. Inte för att upprepa sig men där har vi ännu en ribba som säger mig en hel del om dig.
Ungefär en handfull personer är "aktiva" på detta forum och det är inbördes beundran som gäller. Är man som jag ny här och inte delar era meningar så är man tydligen ett troll.
Förstår varför detta forum är mer eller mindre är dött.
Kul att du kört "alla" Harley och vet att de går allt annat än optimalt. Sen undrar jag om det är något väldigt personligt för dig det här med Harley kontra Japanskt? Verkar ju så med din aggressiva debatteknik och maskerade personangrepp på de som har annan åsikt än dig. Så trivs du inte på forumet och tycker att alla med annan åsikt är idioter, byt forum!
Som jag erfarit tidigare, så börjar trådarna att spåra ur då någon inte accepterar att andra har olika åsikter. Det är ju därför rasister och liknande grupperingar uppstår, om man tar till ytterligheterna. Utan olika åsikter kan det ju inte uppstå diskussioner. Då blir det ju en sk. enpartistat
Håll de olika åsikterna isär och blanda inte in sk.personangrepp så kan ju ett forum leva.:):):)
Svammel pelle. Åker i huvudsak japanskt och en kompis har en 1800 r och vi har åkt mycket. Den hänger på rätt bra upp till 200 men på kurviga vägar har den inte en chans mot min Fjr. Men han kanske inte kan köra hoj.Han som jag har kört hoj sedan -83 så lite varma i sadeln är vi. Jag skulle nog aldrig köpa en Hd, inget för mig.Men vill försvara dom lite bara då många gnäller över dom och att dom är så dyra. 170 tusen kostade den fat boben jag prova och som gick riktigt bra för att ha 70 hk.Men som du säger ska man ha lite ljud och lull,lull så drar det iväg och blir fulldyrt. Och ja jag skulle nog hellre ta en 1800 eller Yamma 1900 :) Men fick nog bli en Rocket i första hand. Ps JAG tycker inte att du skulle vara ett troll
Seså pojkar, inte gräla! ;)
Mun hugg blir det ju alltid, det hör till.För att återgå till tråden. Vill man ha en custom, ut och prova massa olika, även hd. Bilda en egen uppfattning. Låt känslan och plånboken bestämma. Tänk om alla hade lika hoj, guu va tökut. Nu får det bli vår, vill åka hoj nuuu.:cool:
För att återgå till trådens ursprung tycker jag det verkar oavgjort mellan Japan och USA. USA har faktiskt fler hojmärken än HD. Kvalité i våra ögon är oftast beroende på vem som skriker högst.
Skall frågan avgöras en gång för alla, så måste en vetenskaplig test till. Det vill vi nog inte ha, för då går vi ju miste om et kärt ämne för diskussioner. :eek::):eek::)
Här finns en sida med lite reflektioner
"I have worked as a mechanic at both Harley-Davidson and Victory shops in a part-time capacity for sixteen years, and I own both makes of bike. I have ridden countless bikes and worked on all kinds of stuff. Here I offer some thoughts about these engines with which I have the most experience."
http://conservativedeist.blogspot.se...an-v-twin.html
Det må så vara.. Men vad menas egentligen med kvalité?
Är det att något förväntas fungera år ut och år in utan underhåll, eller är kvalité att något fungerar år ut och år in med ett väl utmätt service program där varje ägare behöver ombesörja att detta program följdes genom att skicka in grejerna på service..
Eller om ägare väljer att själva genomföra dessa åtgärder och kanske inte alltid gör rätt.. Då kanske kvaliteten uppfattas som sämre, men är i själva verket "misskötsel"...
Så, kanske är det mer av det ena på hd och mer av ngt annat på japs, men när där kommer omkring så är hojåka en fråga om mer än bara kvalitet..
Jag vill ju ha något som jag gillar även om det kanske innebär mer skruva än om jag köper en Varadero som kanske kräver mindre skruva..
Ljud, känsla, historia osv..
Med på vad jag menar?
Är väl bara jenkijärn som gäller som custom för mig !
Kylare o kardan går bort för mig när man vill ändra/byggaom !
Amerikanska choppers är ju snyggare att titta på... japanska choppers håller troligen högre kvalitet åtminstone lär förhållandet köra/meka vara högre på japanska.
Började köra Harley för ungefär 20 år sedan men det var bara en massa problem så jag gick över till motsvarande japanska glidare och då fick jag kvaliteten men tappade en del av karaktären. Kör sedan flera år engelska glidare vilket har visat sig ha både karaktär och kvalitet.
Detta är mitt första inlägg på forumet så jag passar på att säga hej.