Ursprungligen postat av CBX 600E
Hej, Sebastian här! Tja, Pewa, visst kan jag säga vad jag tyckte om Rxv:n gentemot Crf 450.
För att börja med 450:n så är den en underbar maskin! Den har massor med råstyrka, men under kontrollerade former, så om man vil köra lugnt går ju det också samt att den är så liten och smärt att den är ju som en liten 85 cc att hantera i kurvor (förutom kraften då!) och dylikt.
Sen när vi kommer till Rxv:n har vi ju en del slående olikheter. Till att börja med kan vi ju ta motorkaraktären eftersom att Rxv:n har twincylinder med ett slag på ( om jag inte minns fel, Kalle? ) 4,5 cm på varje cylinder, vilket gör att den uppör sig som en 2-taktare, man måste ha lite varv för att det ska hända något. Inte väldigt mycket till bottendrag, alltså, men ingen slö maskin heller.
Sedan kommer vi till sadel och styre vilket också hade sina olikheter mot 450:n.
Rxv:n kändes mycket högre att sitta på samt att styret kändes som att det var nedåtböjt, som en halvmåne ungefär. Detta är väldigt ovant för mig eftersom att jag hade Ricky Carmichael Replica Renthal Fatbar styre på min förra Yz 250cc och att det även var ett ganska uppåtböjt Renthal-styre på Crf 450:n som vi körde, så jag hade lite svårt att få något flyt i det hela.
Så när jag kommer hemifrån lumpen då blir det nog en Crf 450 för mig :)