Så om jag är noggrann med att torka så behöver jag inte behandla alu alls? Låter ok för mig. :-)
Köra Hoj… när du vill ha de, lite skoj…
Utskriftsvy
Tack för tipset förresten!
Köra Hoj… när du vill ha de, lite skoj…
Nepp. Nu har jag bestämt mig.
Allt (i princip) blir svart förrutom tanken som blir silvergrå och handtagen som blir bruna. Bifogad fil 3838Bifogad fil 3839Bifogad fil 3840
Jamen, nu börjar det likna ngt i alla fall.
Om man kan tänka bort den rödgröna röran (som iaf jag redan fått nog av) och kan fantisera svart, svart och svart så är det nog ganska nära hur det kommer bli, även om allt i nuläget bara är ditlagt.
Bifogad fil 3873
Bifogad fil 3874
Bifogad fil 3875
Börjar ju bli bra det där. Du har betydligt mer tid i garaget än jag. Plockade av ventilkåpan för två veckor sedan för att mäta ventilspelet och kolla vilka shims jag har. Har mätt ventilspelet men bara kollat två shims än så länge.
Haha. Ja, det lossnar ibland!
Men ändå går det för sakta, som tur är så är det några månader kvar innan dena skall ut :-)
Jag har inte köpt shims än.
Ja, jag använder verktyget när jag ska kolla. Vete sjutton hur man skulle göra annars. Kommer väl en liten guide för det verktyget tror jag. Var lite klurigt (trots att jag läst om det på xjbikes.com) hur man går tillväga.
Efter det jag måste göra på lördagen hade jag tänkt hålla på med hojen, men feberfrossa höll mig under en filt och kolla på tv. Söndagen hade också lite måsten först, sedan däckade jag i säng kl 15. Gick upp måndag fm. Sedan åkte jag till Finland och kom hem nu ikväll. Var inte i bästa skicket tisdag och onsdag.
Typiskt att det alltid skall komma annat ivägen! Fast feber kan man ju inte rå för isf. Hoppas du är bättre nu.
Å andra sidan så kan det ibland vara gött å ta en liten paus, så att den där måstekänslan försvinner och det blir roligt igen att greja.
Sen kör du kanske lite mer än jag när det är busväder å kallt så du kanske inte har lika lång "vinterdvala" som jag har :-)
Hej alla
Längesen jag gjorde en uppdatering av mitt projekt.
Kan väl inte skryta med att det hänt så mycket sen sist men nu är i alla fall alla delar hemma som jag behöver.
Så lite optimistiskt borde jag kunna vara klar till våren..
Det som (fortfarande) återstår är
Lacka gaffel, tank och skärmar( styre och småsaker )
Tillverka sadel
Koppla elen
Montera och köra!
Så snart jag är frisk från denna gudsförgätna lunginflammation och drar igång kommer jag lägga upp bilder i takt med utvecklingen..
Skall bli spännande att läsa om vad ni tycker om mitt första café racer bygge.
På snart återskrivande
Jr