En sak som vi alla kanske upplevt är att jag börjar köra om en bil och då ökar fanskapet, då är det kul att peta ner en växel och köra om och veta att bilisten inte har en chans.
Utskriftsvy
En sak som vi alla kanske upplevt är att jag börjar köra om en bil och då ökar fanskapet, då är det kul att peta ner en växel och köra om och veta att bilisten inte har en chans.
150 med en Ford Fiesta -83 som 18-åring. Det var fartkänsla, det...!!
65-70 för en skogsduva är inte dåligt det heller. Uppmätte den farten idag på en liten väg i Glaskogen.:banana:
Jag brukar på mina turer med moped fördriva tiden med att klocka renar på GPS:en. Dom tröttaste renarna har jag hittat på Nordkap, dom toppade endast 30 km/timmen :)
http://www.saarela.se/aktuellt/aktue.../110801b20.jpg
268kmh i en m3.
205 med hondan.
240 km/h med en specialtrimmad Passat (300 hk) som skulle levereras till någon skidstjärna och som jag fick låna/testa över en helg. Hujeda mig vad den gick bra. Med mc var jag en gång uppe i 180 med min nuvarande BMW, men det kändes långt ifrån bra eller bekvämt. Jag försöker hålla mig till hastighetsbegränsningarna eller högst 20 km/h över om det är på 90 eller över som gäller. Varför ha bråttom när man kör hoj? =)
120? vet jag inte om jag tror på riktigt!
Jag håller oftast hastigheten, iallafall med personbilen. Men med motorcykeln så passar man givetvis på att dra på när tillfälle ges. På någon öde raksträcka och så ibland. Och det tar ju bara ett par sekunder så är man ju uppe i 140-150 lätt.
Men du kanske aldrig har dragit på med varken bil eller motorcykel...
Det är faktiskt rätt nära sanningen. Klart jag har dragit på några gånger, men i ärlighetens namn har jag aldrig ägt ett fordon som gjort det roligt. Det vassaste jag haft (som funkat) var en firebird med v6:a på 160 häst och automatlåda... Dels har jag inte haft tålamod att vänta på att komma upp i fart, men mest av allt är jag för rädd om mitt körkort.
Sen erkänner jag villigt att jag inte är någon Schumacher, och jag litar inte ett ögonblick på mina medtrafikanter, eller dumma djur kring dikena, så jag håller mig helst inom förnuftets gränser.
MC:n då? Jo jag har kört hela 200 mil sedan jag tog kortet, och det är en 800 cc gynekologstol utan ruta, så jag håller mig helst under 110 :)
Men glader är väl jag för det!
Ser dock fram emot den dagen då det står en vass camaro i garaget bredvid bågen... Då blir jag stamgäst på Strippen... :cool:
Klart man testar vad grejjerna går för, XT250:n gav 120 km/h på mätaren fast då tror jag den visar för lite.
230-240 km/h mätarfart med min gamla Volvo 850 Turbo, ögonen mer i färdriktningen än på mätaren :)
Nålen passerade 200 km/h med monstret (620 ie s) vilket är lustigt då jag tror den inte ska gå snabbare än 185 km/h
Naturligtvis endast på flygrakor, jag kör ganska nära legalt i övriga fall.