Har avancerat till att bromsa i 90, hej va det går! Har nog en bit kvar till uppkörning, men är inte askalasnervös inför körningarna ;)
Utskriftsvy
Har avancerat till att bromsa i 90, hej va det går! Har nog en bit kvar till uppkörning, men är inte askalasnervös inför körningarna ;)
En kompis var iväg på en intensivkurs hos Västeras bil och mcskola och vart så grymt missnöjd att han hoppade av efter 2,5 dagar. Instruktören hade gapat och skällt på eleverna att de vart så jädra dåliga att det aldrig skulle bli nått körkort. Endast två motorcyklarna hade ABS och en morgon när han kom dit så hade två andra elever lyckats fronta med varandra så ordningen verkade vara sådär.
Folk är tvungna att ha egna ryggskydd med sig och de stressade på eleverna andra dagen med bromsövningarna. En lätt varning med andra ord för att det kanske inte är bästa valet. Särskilt billiga är de inte heller.
/Freddo
Tråkigt om man inte är det då...
/Freddo
Tror man får känna sig för själv. Gick på en annan trafikskola någon lektion förra året. Läraren var bra, men klickade inte helt. Pga av andra omständigheter med så la jag ner och testade igen detta året på annan skola. Och det fungerade mycket bättre! Alla lärare passar inte alla elever, så är det bara!
Så är det. Det tråkiga när det kommer till intensivkurser är ju att det kostar typ 12000:- innan man märker om det klickar eller inte...
/Freddo
Man kan ju åka och kolla in skolan och lärare innan man bestämmer sig. Intensivkursen i Västerås är 3 dagar och en dag för risk tvåan, det kan man väl stå ut även om man inte kommer överens med lärarna.
Själv kör jag i Gislaved, suverän lärare och Risk 1 samt 2 gjorde jag i Vetlanda hos Ingvars, grymt bra och rolig han också
Jag körde Gladius både i Gislaved o Vetlanda. Vet inte riktigt vad jag tycker om den hojjen, pigg men på nått sätt värdelös. Inget jag skulle köpa. Går bra i samhälle osv men inte längre turer
Ok, har bara testat i Vetlanda än så länge.
Gillade den då men som sagt, det kan bli annat när man testat lite mer.
Gillar annars stora radfyror...
Suzuki GSX 1400 är en snygg hoj, har dock inte testat ännu...
David
Gladius hade jag kunnat tänka mig om den kanske fanns som 1100 eller nått. Smidig hoj men tråkig att åka på. Räcker med ett par kilometer så har man tröttnat.
GSX 1400 vet jag inte hur de är, jag är mer customkille så jag kikar mer på sånt.
Vad gillade du Ingvar annars då? Han är rätt skoj den gubben :-)
Riktigt skön typ...
Hade gärna gått fler kurser hos honom...
Ja, en Gladius i 1100 hade varit något, och då i V-twin...
Tjohoo, teoriprovet fixat. Bara uppkörning kvar om tre veckor :-)
Hur går det för er andra?
Smack! Behörighet A fixades idag... så jävla skönt!
Klarade A-kortet idag...
Riktigt skönt, har nog aldrig varit så nervös inför ett prov.
Fick oxå kortet igår :-)
Grattis och tänk på att första hojen för det mesta blir fel... :D
/Freddo
en enda lång väntan på risk 1&2 i slutet på september...
Jag har nog konstaterat att jag vill ha två. En att pendla med och lite mer bruksinriktad. Och så en glidare...
/Freddo
Bästa vore om man kunde ha två eller tre hojar, skiftar från dag till dag vad man vill ha för hoj.
Jag hade ju två hojar i flera år, men det blev i alla fall Transalpen som fick gå nästan hela tiden.
Jag har min skjussehoj Greta, W650 och favoriten Sigrid, DR650. Greta står bara i garaget och det jag gör med henne är att byta däck när dom är utslitna(vette fanken hur det går till?).
Den som får rulla när jag ska iväg nånstans är Sigrid som har det rätta stuket för mig - offroad som tar mig dit jag vill och är bekväm att köra med sin långa fjädring och möjlighet att stå upp när det guppar och hoppar.
Men visst är hon vacker, Kawan, där hon står och glittrar dammtäckt i mörkret i garaget. :rolleyes:
Skulle jag ha en hoj till så vore det i så fall en offroad på 350 - 450 cc med grova däck. :banana:
Jag ska ta och köpa mig en Superduke 990, de är så otroligt sexiga, v-twinen LC8 gör inte saken sämre heller...
Puuuh! Uppkörning imorgon. Möte på körskolan 06:10 på morgonen... Håll en tumme eller två för mig imorgon är ni snälla :)
Wooooooo! Tack för stödet! Gick bra :) Lugnt och fint. Fira med en kall cola :)
haha ja, innan var enda tanken "bara jag klarar det...". Nu kollar jag SMHI dagligen och ber/förbannar alla gudar jag kan komma på att det är 14 plus och strålande sol fram till mitten av December!
Och ja, det är en otrolig känsla. Det tog ju lite tid från det att man började till dess att man var klar.
Det går att köra när det regnar också :)
Hej på Er !
Ny här på forumet. Har tittat runt och läst en hel del matnyttigt.
Jag heter Benny, bor i nordöstra Skåne. Född -62.
Har fått för mej att jag skall köra mc...... men det är en sak som hindrar detta - lappen !
Så nu har jag skrivit in mej på körskola här i stan. Oddsen att hinna med detta innan Trafikverket stänger för säsongen är väldigt låga. Men, men får sikta på det. Går det inte så är förhoppningsvis nästan hela manegen krattad då dom drar igång igen till våren (mao så kan man då komma till för uppkörning snabbt..)
Utrustning och hoj är införskaffat, handledare är "öronmärkt". Hojen dyker upp i slutet av nästa vecka och så även körkortstillståndet, förhoppningsvis.
Vi får väl se vad det blir av detta.... :-)
Med vänlig hälsning // Benny
Lycka till! Själv körde jag mycket moppe innan och då får man rätt bra (inte jättebra men ändock) känsla för spårval i kurvor och så. Jag tog 4 dubbellektioner, ingen privatkörning innan jag körde upp. Klart värt det!
Jag är född -64, så jag är ett par årsmodeller nyare.
Hej och välkommen
Klart du skall köra hoj! Och vill det sig verkligt illa så får vi vänta till nästa vår innan vi ser dig på vägarna. Vissa fixar kortet med väldigt få lektioner och i så fall lär du snart vara klar. Själv är jag trög som få så jag behövde en säsong att fixa det. Men kör på! Och återkom gärna med hur det går!
Ciao, Pin