Låter som vi kan bli några stycken, men vilket bakslag det blev i vädret för oss i Skåne idag :(
Utskriftsvy
Låter som vi kan bli några stycken, men vilket bakslag det blev i vädret för oss i Skåne idag :(
Eller hur!
låter bra!
Idag var det riktigt trevligt väder i väst, ca 5 plusgrader, isfria vägar och inte farligt mycket grus. Så det blev allt några mil på eftermiddagen. Var otroligt skönt att få stilla absinensen lite, kanske jag kan sluta gnälla om att jag vill ha ny hoj på ett tag. :p
(Jag vet att jag tekniskt sett är offtopic men det känns vettigare att skriva i den här tråden än att göra en ny tråd, "Andra turen 2013".)
Här har det vräkt ner snömodd hela dagen. "Voi jumalauta! Bäst att gå och lägga sig igen!" tänkte jag när jag drog upp rullgardinen och såg styggelsen! :mad:
Fy fan. Jag hade nog också gått och lagt mig igen om det vräkt ner snö här. Fast det lär la komma, skulle bli sämre igen med start på fredag.
Var ute och skottade fram uppfarten i eftermiddas, lär få gå ut å skotta imorgon bitti igen så frugan tar sig till jobbet. Om jag lyckas få drivpaketet bytt och dubbdäcken på i februari kan det bli en premiärtur upp till Kalix. Just nu är det kanonföre för endurodubb här men hojen står med sommarsandalerna på i vårt insnöade förråd.. =(
Första turen lär få vänta ett bra tag till då man ser snömängden som moder natur skänkt oss de senaste dagarna. Jag gjorde dock den lyckade affären att byta in snöskotern mot en snöslunga i början på december. Den slungan har under de två månader jag ägt den med god marginal använts mer än snöskotern nyttjades på fyra år:D
Körde några mil på scootern igår till ett par möten "på stan". Skönt att köra en tur i den bleka vintersolen, och så sparade man ju in några spänn på att slippa trängselskatten! ;)