Vs, hur ställer du dig till höga miltal på pannan och fjr 1300 med tanke på att de är fyrcylindriga hojar?
Utskriftsvy
Vs, hur ställer du dig till höga miltal på pannan och fjr 1300 med tanke på att de är fyrcylindriga hojar?
ofyfan....har du ägt den sen den var ny? Är det lagret i kardanen som har gett upp? Jag har för mig att det är klassiskt bmw fel.
Jag håller med. Honda på första plats, sen kommer jag yamaha och suzuki/kawaski delar tredje plats.
Jag har nog haft tur då. Kört BMW sen 1972. Kört ner ett lamellcentra efter 15000 mil på en 1150 GS. Lite småfix i övrigt på alla år å mil. Det mesta va nog pålitligare före effekthysterin?
Har haft en Panna 1100cc i 4.5 år och den hade gått drygt 10 000 mil då jag sålde den.Det enda förutom olja/filter däck och en uppsättning bromsbelägg jag fick byta var ett styrlager.Den bara gick och gick.Efter att ha haft en GL 1800cc i 4 år är jag nu tillbaka på Pannan.Denna gång blev det en 1300cc.Den är hur stadig som helst och inga problem alls i farter kring 180 km/h.Pannan är som Volvos 740,den bara rullar på utan problem.