Hej!
Ser att du kör en äldre Mc. Kan vara så att koppling och reglage är trögare, mer svårbemästrade än en nyare mc. Jag tog 5 lektioner som återfallare efter att ha hållit upp i en herrans massa år
.Övningskörde just på en äldre Suzuki 750 och kopplingen var trög, om man jämför med min honda. Balansen på nyare mc är väl också bättre. Kanske ska du satsa på en en mindre mc 5-600 kubik med låg tygdpunkt och inte så många Hk, typ Kawasaki ER6 med ABS?
PS. Efter 5 körlektioner (varav 2 dubbelektioner) frågade jag körläraren om jag skulle klara en uppkörning. Ja, han fick sig ett gott skratt och sa vänligt men bestämt "aldrig!. Men inte lät jag mig nedslås av detta, fast det känns skönt att jag redan har kortet. Så sedan köpte jag min mc och sedan blev det nöta, nöta, nöta och sakta men säkert blir det bättre och bättre.
Sen är det väl så att en inlärningskurva aldrig är linjär, utan mer som en trappa. Man kan känna att man står still i utvecklingen länge och helt plötsligt funkar något man tränat på....