Ursprungligen postat av
EVK
Hoppas du accepterar att andra resonerar på samma sätt.
Ja det gör jag, under förutsättning att det görs under vissa former, ej på 30 eller 50 väg.
Allt du gör är ditt eget beslut, det innebär inte att det är varken lagligt eller rätt. Jag har ingen aning om hur _du_ kör, men det finns alltför många som uppenbarligen inte klarar av att avgöra vad som är lämplig hastighet på en given plats. Minst lika mycket ett bilproblem som MC-problem dock.
Lämplig hastighet avgörs vad som finns på vid vägen, exempel barn = lugnt och uppmärksamt, ridande hästar samma sak.
Lämplig hastighet svår fråga en klar dag kan satt begränsning på väg kännas fel, väder och sikt förhållanden avgör mycket. Här kommer även flockbeteendet in, avstånd, kör hellre om än ligger bakom en bil med en bil alldeles bakom mig. Tycker det är säkrare.
Exempel jag kör i drygt 100 på en 90väg någon kommer bakom snabbare om möjligt underlättar jag för den att komma förbi.
Tillhör dem som släpper förbi en mc på enfiiliga vajervägar om de vill förbi när jag kör bil. Det stör mig inte om de vill köra fortare än mig. Vet att detta är lite utanför ämnet men har aldrig förstått dem som hindrar någon i trafiken. Detta eviga körande i vänsterfilen på motorväg. Vet inte hur ofta jag kommit ifatt fordon i vänsterfilen när det är tomt i högerfilen. Gäller både bil och mc.
Fina sommarkvällar kan det vara en nära nog kontinuerlig ström av bågar på den landsväg jag bor brevid. Det stora mertalet låter normalt och anpassar hastigheten efter omständigheterna. Inget problem alls. Skulle alla dessa vara stolta över att köra "the loudy one", skulle jag bli djävligt trött på oljudet
.
Hussamling brukar ta det lugnare då det finns mer som kan dyka upp där, vad som låter mycket eller ej är alltid en bedömingsfråga.
Sen låter en Ducce mer än många andra, kopplingen rasslar mycket.
... moget, nej.