Bokat?
Utskriftsvy
Här är en till som är på gång!
Fick körkortstillståndet 10e augusti dagen före riskettan så kände mig minst sagt jäkligt "grön" på den men det kändes gött att ha kommit igång åtminstone ;)
Veckan därefter inhandlades en Kawasaki GPZ 500 att övningsköra på hemma och sedan bar det ut på vägarna med svärfar. Har betat av 5 lektioner på körskolan och det har gått över förväntan bra!
MEN sedan blev jag övermodig och ouppmärksam och lägger mig i rullgrus under en tur på lördagen, satans skit vad irriterande :(
Vi skulle ju "bara" stanna till lite och jag ser försent att det dragits upp en massa grus i svängen och drog ju i backen direkt, blinkers, handbroms och fotbroms åt helskotta och fula repor på kåpan :(
Hade god lust att elda upp hjälmen och hela skiten och lägga ner alltihop, dessutom var det en i krokarna som omkom i olycka samma eftermiddag...Men sambon tog med mig på en tur direkt så det gav sig, men jag var jäkligt skakig nästa körning.
Idag hade hade jag lektion med högfartsbanan och serpentinen och vilken AHA-upplevelse!!! Fattar inte hur jag svängt innan, stel som en pinne?! Så jädra gött när man fick in rätta "gunget" även om konor flög åt alla håll några gånger ;)
På tisdag är det risk2 för min del och några körningar till innan det är slutåkt för i år, teori i vinter och så HOPPAS jag på uppkörning första tiden som finns i vår!!!
Jaha, nu har min make lagat armen till sidospegeln så nu är jag sugen på att komma ut och övningsköra igen, särskilt att träna på de däringa garagevändningarna :rolleyes:
Men så åkte jag på världens dunderförkylning! Känner mig ju verkligen inte skarp och fokuserad, kanske får räcka med en lite mystur med en fika på Rosenhill på lördag och/eller söndag. Jag får helt enkelt spara lite på nötandet tills jag är kry igen. Men ut en sväng, det ska jag!
Har inte tagit några fler lektioner i höst utan bara övat privat. Jag tycker att det har gett mer per timme (och krona :D) men det hade det förmodligen inte gjort om jag inte grundat ordentligt på körskolans inhängnade område. Utan varken moppe- eller cykelerfarenhet så var det absolut nödvändigt!
Planerar att nöta teorin i vinter och skriva fram på senvåren/försommaren. Jag vill ju inte klara teorin alltför tidigt ifall man sen inte klarar uppkörningen. Inte för att jag alls vill vänta till året därpå! Bara den försiktiga generalen som sitter på min axel och håller mig tillbaka :/
Hej och välkommen till forumet!
Visst är det tur att man har bra stöd omkring sig när man lyckas misslyckas :p Gjorde själv en liknande grej (längre ner i denna tråd). Inga skador på mig men lite skit med hojen.
Hur gick det på risk2an? Jag har inte kommit så långt än, trots att jag hållt på över ett år nu :/
Risk2 gick jättebra och det var sååååå himla kul!!! Fattar inte att jag var så nervös för det, jag kunde inte sova på hela natten och trodde jag skulle vara typ sämst och få åka hem utan att passera gå :/
Men så var det ju inte, det var BARA roligt och värdefullt. Vi var på motorbanan i Kinnekulle och jag hade kunnat stanna hela dagen och bara åka runt, runt, runt......ha ha :)
Kul att det gick bra.
Hej hopp!
Håller oxå på att ta kort! Men just nu känns det lite surt... Har tagit några lektioner, risk 1an och risk 2an avklarade, teorin fixad för ett par veckor sedan -- och så får jag ingen uppkörningstid!!!! SUCK. Den sista dagen för uppkörning är i morgon, och då är det 7 st som kör upp - och jag är ensam kvar i stan utan tid! För att de har en jäkla dum regel att 7 är max/uppköringsdag, eller nåt. Så då får jag alltså vänta till i maj..... :( Känns för j-ligt.
Men men -- får väl övningsglida omkring på min underbara Intruder de sista veckorna som är kvar, och sen satsa gärnet i maj då! :D
Jättesurt....! Har kollat uppkörning på ett par andra ställen, men det blir så jäkla mekkigt att
1. Hitta någon lånehoj att köra upp på (min glidare lämpar sig inte så bra...)
2. Ta den på släp och dra någonstans där man knappt hittar/aldrig vart....
Men på gårdagens uppkörning så var det 3 som kuggade sig, så FÖRHOPPNINGSVIS så lägger de in en till tid nu då, och då kan jag vara med! :D *hoppas, hoppas!!*
Sådär ja, nu får man ut och övningsköra på egen hand =).
Har nyss kommit hem från uppkörningen och det gick bra. Var nervös och det gick lite knackigt på krypkörningen, men fick köra om och då gick det bättre.
Trodde aldrig att jag skulle klara det iår, började med riskettan 13/7 och hade inte kört alls innan.
2½ månad, 14 körlektioner och 18500:- senare var det klart. Är otrolig glad nu, men kändes mer lättad än glad direkt efteråt.
Nu är det roliga kvar, dvs leta hoj och även skydd, kläder såklart =).
Lycka till alla som kämpar på!!!
Grattis!!! :)
jaha då fick man äntligen kortet idag! jippie.håll på att göra bort mig i trafikdelen men det kom jag på i sista sekund."håll på att blåsa förbi en flaggvakt med rödflagg":)
Ja, grattis till körkortet! :)
Edit: jaaaaaså, en sån flaggvakt :) Är aningen skadad efter flera år av racing-intresse så min första tanke var "Vad har en funktionär ute i trafiken att göra...?"
Min kära fru ska till o börja ta kort, det ska sägas att hon inte ens har kört moppe.
Hon är modig tycker jag som startar på en Dragstar 650, inte dom lättaste hojarna att köra.
så man har startad själv med att ta kortet så nu får man hoppas man klarar den.
Jag är 50 och min man 51 och vi är i full gång nu att ta våra. Jag har bara kört automatmoppe (Ciao), för 35 år sen , så en MC var lite skrämmande. Men det ska väl gå.
jag håller på för fullt, skall på riskettan nu på söndag
Jag håller på. :)
Lutar dock åt att det inte blir dags för uppkörning förrän nästa säsong... :(
Uppkörning på torsdag.. Har fick ångest och troligtvis kuggar jag.. Sätter låg farten 1/3ggr.. Så det är sen som ställer till det
Sent from my LT26i using Tapatalk 2
Hur gick det för dig Romeo?
Jag har inte gjort det än.. Det är imorgon.. Men tror nog jag kuggar. Som sagt, är inte 100 än på lågfarten.
Håller tummarna för dig! Ta det lugnt och stressa inte upp dig!
yesssss, äntligen. fixade det i tisdags på 2a försöket.
Var så nervös att jag bara vibrerade sa dom som såg på.
Synd bara att det inte är så mkt kvar av säsongen, trodde aldrig att det skulle vara sån tuff resa att fixa det här både mentalt och kostade ju även en slant, men fan så gött : )
Imorgon ska jag köra upp i Örebro för lätt mc :)
Jag kunde varit klar igår, men kuggade uppkör högfart :/ jävligt surt.. blir ingen åkning i år antar jag.. tar en evighet för att få tid, mitten på september nästa gång!