Grattis!! och lycka till med hojletandet.:cool:
Utskriftsvy
Tack så mycket:)
Ska inta detta MC andet jag med, hoj inköpt ett par lektioner på skolan är gjorda, nu mera körning privat med handledare som jag fått tag i via denna sajt.
Kört typ "tusen" lektioner men nu tagit paus. Tänker istället ägna mig åt att krypa runt på skolgården och brottas med mina små koner. Tycker nog att det går bättre när jag kommer bort från körskolebanan.
Nu väntar en veckas hojlös semester i mitt hjärtas Skåne. Sen blir det på'et igen. Tur man har tålmodiga handledare :D
Jag har också klarat uppkörningen, igen!!
Råkade ut för en svensexa häromsistens, började med ett teoriprov med extra svårighetsgrad då det även fanns frågor rörande min blivande fru:
http://img62.imageshack.us/img62/9104/skrivprov.jpg
Därefter följde ett manöverprov som inte gick av för hackor, inte blev det lättare av att det utfördes på en vresig moppe som nästan helt saknade bromsar och hade feljusterad koppling:
http://img830.imageshack.us/img830/9992/konbana.jpg
När jag till slut blev godkänd färdades vi i ståtlig kortege genom stan:
http://img24.imageshack.us/img24/2264/kortege.jpg
Sen blev det lite suddigt, men jag hade iaf mitt rykande färska körkort med mig väl synligt:
http://img88.imageshack.us/img88/4695/dimma.jpg
Blev för övrigt ringmärkt i lördags! :banana:
hahahaha!! såg ut som en bra svensexa.. och grattis till ringmärktningen.
Grattis, verkar ha varit en kul svensexa! :D
Grattis! Verkar varit kul svensexa det där :D
Tack, och ja det var väldigt trevligt. =)
:shakehands: Grattis, både till nya körkortet och ringmärkningen. :hello:
Grattis till Kökort och Ring!!
Håller själv på med kortet som bäst. Har köpt hoj och ska hämta den på lördag. Risktvåan är bokad till den 15:e och teoriprov den 20:e, så det är spännande veckor framöver :) Hoppas på en lång säsong så man får köra så mycket som möjligt.
Stort grattis!! Härlig svensexa! :D
Hej alla!
Grattis alla som har tagit kortet!
Själv håller jag på att ta körkortet, det går långsamt :(
Hade tänkt att endast köra privat med maken.
Vi har 2 hojar och försöker komma ut så mkt som möjligt , men med 2 barn och skiftgång så går det inte så fort.
Nästa steg är risk 2:an, men letar överallt efter info om den, utan att hitta ngn.
Jag känner ingen som håller på att ta kort, inte heller ngn som tagit kort med det nya systemet.
Finns det ngn som har info om risk 2:an och kan dela med sig skulle jag bli jätteglad.
Jag vill ju inte komma dit och slänga ut så mkt pengar och att det sedan ska gå åt fanders ;)
Tacksam för svar.
Hej Lindebarnet och välkommen till forumet.
Jag har inte kommit till riskutbildningarna ännu men du får säkert svar av andra.
Lycka till!
Jag tog kortet förra året så då ingick riskutbildningarna. Vad är det du undrar över angående risk 2an?
Den jag gick var att köra lite motstyrning, göra lite enklare bromsövningar och se hur man syns i trafiken. Inga prov av något slag, det enda som krävdes var att du kunde köra utan risk. Kan du framföra en MC på väg är det lugnt.
Tack för svaret.
Hög/lågfarts bana + bromsprov är fortfarande på uppkörningen då?
Jag har bara fått för mig att det ändrats.
Men då är det ju bara att boka tid för risk2:an ;)
Lycka till :)
Välkommen och lycka till, hoppas det går bra. :)
*räcker upp handen*
Övningskör mkt privat just nu. satsar på hojjkort till sommaren 2012!
Det skiljer sig nog lite i upplägget från skola till skola men som namnet avslöjar så ska du bli medveten om riskerna att köra så det blir mycket träning på att ta kurvor i olika hastigheter, bromsa i olika hastigheter (vi fick göra med både med och utan passagerare), undanmanövrar och sen en hel del prat och andra praktiska grejer. Inget alls att oroa sig för, jag hade en väldigt trevlig förmiddag och fick lära mig var mina begränsningar går.
Lycka till med kortet!! :)
Håller fullständigt med dig Mats!
Så ambitiösa och så snabbt folk lär sig idag så kanske vi kommer få se något liknande denna körningen som var uppe på sprothoj igår.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=244789
Körde första lektionen igår, satsar på att ta det i år.
Om inte annat skall jag fixa risktvåan och teorin i år iaf.
Kändes bra efter gårdagen, körläraren var positiv och trodde inte att det skulle bli några problem med att köra risktvåan om 2 veckor.
Längtar till nästa lektion.
körde första lektionen igår,läraren tyckte jag kunde göra risktvåan med en gång :)
tyckte jag kom in i det fort,tror nog att krypkörningen blir det svåraste.
Jag räcker också upp handen, har börjat lite smått, har ju 5 år på mig så :)
Lycka till allihopa :)
Uppkörning imorgon så snart klar(förhoppningsvis) ;P
ta det bara lugnt så kommer det att gå kanon
tack, det får jag hoppas, kan ju dock erkänna att pirret börjar komma,.. 2 timmar kvar och det känns lite i halsgropen trots att jag tycker jag har bra pejl på de flesta momenten.. Men ser fram emot eftermiddagen då jag förhoppningsvis äntligen kan sticka ut på en tur utan handledaren
vi väntar aaaa du e nog ute och kör
Uppkörning här den 13 september. Tur att det inte är en fredag :)
klarade det! :) blev givetvis en tur i det fina vädret igårkväll och en tur nu efter jobb ;P !!!
ser vi dej i helgen då? marieholm på lördag eller ystad på söndag?
Man tackar ! :)
ja sålänge det inte spöregnar så lär jag vara ute i helgen, men vad händer i marieholm och ystad? Är dåligt uppdaterad änsålänge ;P
se de andra tådarna under träffar och körningar